هشت کشته در پی واژگونی قایق‌های مهاجران در آمریکا

مقام‌های اورژانس آمریکا از واژگونی دو قایق مهاجران در سواحل سن دیگوی کالیفرنیا خبر دادند که منجر به مرگ هشت نفر شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، به گفته ریچارد برام افسر گارد ساحلی ایالات متحده، اواخر روز شنبه یک زن از یکی از قایق‌های سبک پانگا با اورژانس تماس گرفت و گزارش داد که یک قایق در سواحل بلک واژگون شده است.

برام گفت: زنی که تماس گرفت اظهار کرد که قایق واژگون شده ۱۵ سرنشین داشت، اما این فقط یک تخمین بود.

گارد ساحلی و تیم‌های آتش‌نشانی سن دیگو هشت جسد را از آب بیرون کشیدند اما مه غلیظ جستجو برای قربانیان دیگر را با مشکل مواجه کرد. مقامات امیدوار بودند که امروز (یکشنبه) در صورت بهبود وضعیت آب و هوا بالگردها را به هوا برسانند. آنان گفتند که به نظر می رسد این قایق‌ها بخشی از یک عملیات قاچاق انسان بودند.

جیمز گارتلند رئیس نجات غریق شهر سن دیگو در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما هشت تن را از دست دادیم که این یکی از بدترین تراژدی‌های قاچاق دریایی است که در کالیفرنیا رخ داده است.

ادی بریوس افسر گارد ساحلی سن دیگو نیز تائید کرد که هشت نفر کشته شدند و تیم‌ها در جستجوی حداقل هفت نفر دیگر هستند.

وی در خصوص نوع قایق‌ها اظهار بی اطلاعی کرد، اما گفت پانگاها - قایق‌های موتوردار کوچکی که در عملیات‌های قاچاق استفاده می‌شوند - اغلب در این منطقه تردد می‌کنند.

تا این لحظه مشخص نیست که آیا کسی در این رابطه دستگیر شده است یا خیر و نیز ملیت مسافران هم نامعلوم است.

به گزارش آسوشیتدپرس، تعداد گذرگاه‌های غیرقانونی در زمان جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا افزایش یافته است و بسیاری از پناهجویان خود را به ماموران گشت مرزی تسلیم کرده و در ایالات متحده آزاد می‌شوند تا پرونده‌های خود را در دادگاه مهاجرت پیگیری کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.