ایران و عراق تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

 در نشست خبری مشترک وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران و وزیر تجارت عراق، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد کشورمان گفت: در پنجمین نشست کمیسیون مشترک ایران و عراق، تفاهمات راهگشایی در حوزه حمل و نقل، تجارت، نیرو، برق، گاز، آب و همچنین در حوزه های تعاملات بانکی و مالی بین دو کشور به امضا رسید.

وی افزود: تعاملات فرهنگی و اقتصادی ایران و عراق در بستر تاریخی، بسیار مثبت بوده است. پس از اسلام نیز این روند مثبت و رو به جلو ادامه داشت. در دوره معاصر نیز گره خوردن امنیت، موضوعات مشترک فرهنگی و مذهبی از عوامل موثر توسعه روابط دو کشور بوده است.

سوپرایز آخرین طرح فروش ایران خودرو

خاندوزی ادامه داد، ایران تمامی پشتیبانی خود برای "عراق یکپارچه" را به‌کار گرفته است.

وزیر اقتصاد گفت: افزایش 20 درصدی تجارت ایران و عراق در یازده ماه گذشته و رفت و آمد بیش از 7 میلیون نفر به عنوان مسافر و زائر نشانه هایی از توسعه بیش از پیش روابط اقتصادی دو کشور است.

خاندوزی تاکید کرد، دیپلماسی همسایگی دولت سیزدهم و سیاست دولت اقای سودانی نخست وزیر محترم دولت عراق اشتراکاتی زیادی دارد، بر این اساس امیدواریم گامهایی که در گذشته باید برداشته میشد با سرعت بیشتر و زمان کوتاه تر برداشته شود.

وزیر اقتصاد کشورمان گفت: ایران از بازگشت عراق به جایگاه منطقه ای خود حمایت می‌کند و از نقش آفرینی این کشور در مذاکرات منطقه ای تشکر و قدردانی میکنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.