واکنش تند «هیلی» به کاندیداتوری مجدد «بایدن» برای انتخابات 2024

نیکی هیلی سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل پس از اعلام کاندیداتوری مجدد جو بایدن برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، وی را ضعیف‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ معاصر آمریکا خواند و گفت: زمان بازنشستگی بایدن و قوی کردن و سربلندی دوباره آمریکا فرارسیده ست.

پشت‌صحنه سکوت در وین / فرجام همکاری ایران و آژانس

فاکس نیوز گزارش داد، هیلی افزود: بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا، ضعیف‌ترین رئیس جمهور این کشور در تاریخ مدرن بوده است. تحت مدیریت او، ما یک عقب‌نشینی فاجعه‌بار از افغانستان، یک بحران مرزی بی‌سابقه، بدترین تورم در ۴۰ سال گذشته و ظهور یک دشمن جسور در چین را تجربه کرده‌ایم.

مسئولان کمپین انتخاباتی هیلی (که پیش از این رسما از حضور خود در رقابت‌های ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ خبر داده است) نیز با انتشار یک ویدئوی جدید با اشاره به تورم بالا، مرز جنوبی بی در و پیکر و خروج ناموفق از افغانستان، بایدن و ریاست‌جمهوری او را شکست‌خورده توصیف کردند.

اظهارات هیلی پس از آن بیان شد که بایدن و معاونش کامالا هریس روز سه‌شنبه از قصد خود برای حضور در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا پرده برداشتند.

بایدن و هریس ویدئوی رسمی اعلامیه ریاست جمهوری خود را روز سه‌شنبه منتشر کردند و متعهد شدند که کاری را که شروع کرده بودند را به پایان برسانند.

هیلی: زمان بازنشنستگی بایدن فرا رسیده است

به نوشته فاکس نیوز، انتخاب شعار «به پایان رساندن کار» توسط بایدن موجی از واکنش‌های منفی را از سوی مخالفان او به دنبال داشته است.

ران جانسون سناتور جمهوری‌خواه ویسکانسین در همین رابطه در توییتر خود نوشت: قصد داری چه کاری را تمام کنی؟ نابود کردن آمریکا؟

جیسون رابینسون روزنامه‌نگار نیز در همین زمینه نوشت: پس از دیدن آسیب‌هایی که بایدن در دو سال گذشته به آمریکا وارد کرده است، از اینکه بفهمم «تمام کردن کار» چگونه است، وحشت دارم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.