چین از خجالت آمریکا درآمد

وزارت خارجه چین با رد ادعای واشنگتن مبنی بر استفاده پکن از خاک کوبا برای جاسوسی از این کشور، گفت که آمریکا در جاسوسی و دخالت در امور دیگر کشورها بیش از همه تخصص دارد.

هشداری که مکرون درباره پهپادهای ایران به رئیسی داد 

روسیه، اروپا را تهدید به حمله کرد

نشریه «وال استریت ژورنال» پیشتر به نقل از مقام‌های واشنگتن ادعا کرده بود که پکن و هاوانا قراردادی برای ساخت مکان شنود الکترونیکی در کوبا امضا کرده‌اند که از ‌آن برای جاسوسی از آمریکا استفاده می‌شود.

پیام هشدار آمیز زلنسکی به پوتین

انتقاد عجیب شریعتمداری از لایحه حجاب/ مبلغ جریمه کم است

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این گزارش تاکید کرد که پکن هیچ اطلاعی درباره پایگاه جاسوسی ادعایی برای نظارت بر تأسیسات نظامی آمریکا در ایالت فلوریدا ندارد.

به نوشته وبگاه شبکه «راشاتودی» وانگ در این‌باره توضیح داد: «بر همگان واضح و مبرهن است که آمریکا در جاسوسی و دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر متخصص است. آمریکا برای مدت‌هاست که به‌طور غیرقانونی خلیج گوانتانامو در کوبا را برای فعالیت‌های مخفیانه اشغال کرده و بیش از ۶۰ سال است که کوبا را محاصره کرده است».

روز شنبه همچنین یک مقام آمریکایی در مصاحبه با نشریه «پالتیکو» مدعی شد که چین در حال جاسوسی از آمریکا از طریق پایگاهی در کوبا بوده و این موضوعی است که دولت بایدن آن را از دولت‌های پیشین به ارث برده است. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.