حمایت گوترش از راه‌حل‌های آفریقا برای پایان بحران سودان

آنتونیوگوترش دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که از راه حل ها به رهبری آفریقا برای پایان بحران سودان حمایت می کنیم.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: سازمان ملل به صورت گسترده در ارائه کمک های بشردوستانه در سودان فعال است. ما از یک راه حل به رهبری آفریقا برای حل این مشکل حمایت می کنیم.

اتهام به جانسون برای تلاش برای دور زدن قانون

وی افزود: ما از همان ابتدا اعلام کرده ایم که از راه حل های ارائه شده توسط آفریقا از جمله اتحادیه آفریقا برای پایان بحران در سودان حمایت می کنیم. البته ما تمام کشتارها و غارت ها در سودان را محکوم می کنیم.

آسیب جدی جهانی گسترش نفرت و دروغ در فضای سایبری

گوترش در خصوص انتشار اطلاعات نادرست در رسانه های اجتماعی نیز گفت: من فکر می کنم همه رسانه ها باید تمهیداتی برای مبارزه با اطلاعات نادرستی که در فضای آنها منتشر می شود داشته باشند. نقش نهاد های مدنی برای مبارزه با اینگونه اطلاعات مهم است و اهمیت دارد که دولت ها بر اساس چارچوب های قانونی, مکانیسم هایی ایجاد کنند که بتوانند با اطلاعات نادرست مبارزه کنند. بنابراین همه باید در مبارزه با اطلاعات نادرست نقش داشته باشند.

دبیرکل سازمان همچنین گفت: گسترش نفرت و دروغ در فضای سایبری در حال حاضر آسیب جدی جهانی به دنبال داشته است. این محتوا در فضای مجازی به درگیری، مرگ و ویرانی دامن می زند، دموکراسی و حقوق بشر را تهدید می کند. این محتوا بهداشت عمومی و آب و هوا را تضعیف می کند.

گوترش ادامه داد: رسانه‌های اجتماعی به سازمان ملل کمک کرده است تا مردم در سراسر جهان با یکدیگر ارتباط داشته باشند، اما امروزه، همین فناوری اغلب به منبعی از هراس تبدیل شده است نه امید. از بسترهای سایبری برای نفی علم و انتشار اطلاعات نادرست و انتشار نفرت علیه میلیاردها نفر استفاده می شود.

دبیرکل سازمان ملل گفت: دولت‌ها گاهی اوقات به اقداماتی مانند قطع و ممنوعیت گسترده اینترنت متوسل می شوند که فاقد هرگونه مبنای قانونی و نقض حقوق بشر است.

وی ادامه داد: برخی از شرکت‌های فناوری در سرتاسر جهان اقدامات بسیار کمی جهت جلوگیری از مشارکت فضای سایبریشان در ایجاد خشونت و نفرت، انجام داده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.