تصمیم وزارت علوم درباره یکپارچه شدن دانشگاه‌ها چیست؟

وزیر علوم درباره یکپارچه شدن دانشگاه های برخی از استان ها در راستای ساماندهی آموزش عالی گفت: در حال حاضر صحبت ها مقدماتی بوده، پیشنهاداتی هم ارائه شده است ولی هنوز تصمیم نگرفته ایم.

محمد علی زلفی گل  درباره اینکه کدام سه استان براساس ساماندهی آموزش عالی تصمیم گرفته اند دانشگاه‌هایشان یکپارچه شود گفت: در حال حاضر صحبت‌ها مقدماتی بوده و بحث ساماندهی آموزش عالی مطرح است.

وی ادامه داد: پیشنهادات ارائه شده است ولی ما هنوز تصمیم نگرفته ایم.

وزیر علوم افزود: اگر قرار است این کار را انجام دهیم باید مطالعات لازم را انجام دهیم و اقناع نخبگانی داشته باشیم، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها باید قانع شوند و به گونه‌ای باشد که امکان هم افزایی صورت گیرد و همه از این کار خوشحال باشند.

وی با بیان اینکه هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نکرده ایم افزود: ساماندهی آموزش عالی کمک می‌کند که بهره وری در آموزش عالی و رتبه دانشگاه‌ها در سطح بین المللی و ملی افزایش یابد.

براساس این گزارش، اخیراً محمد مهدی دهقان مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی در گفتگویی عنوان کرده بود: در حال حاضر ۲ هزارو ۱۸۳ مرکز آموزش عالی در کشور داریم که با اجرای طرح آمایش آموزش عالی این دانشگاه‌ها ادغام شده و تعداد آنها به ۴۰۰ دانشگاه کاهش می‌یابد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.