رهبر طالبان: زنان در افغانستان زندگی راحت و مرفهی دارند

به گزارش آسوشیتدپرس، هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان این بیانیه را در آستانه تعطیلات عید قربان که آخر این هفته در افغانستان و سایر کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد، منتشر کرد.

او در این پیام گفت: طبق قوانین امارت اسلامی، اقدامات ملموسی برای نجات زنان از بسیاری از سرکوب‌های سنت‌گرایانه از جمله ازدواج اجباری اتخاذ شده و حقوق مربوط به احکام اسلامی حفظ شده است.

در ادامه این پیام آمده است: علاوه بر این موارد، اقدامات ضروری برای بهبود شرایط زنان به عنوان عضوی از جامعه انجام شده تا براساس احکام اسلامی زندگی راحت و مرفهی برای آنان فراهم شود.

پیام آخوندزاده که به پنج زبان عربی، دری، انگلیسی، پشتو و اردو منتشر شده، تاکید می‌کند که وضعیت زنان در جامعه و محل کار به عنوان انسان‌های آزاد و شریف به حالت اولیه خود بازگشته است و تمامی سازمان‌ها موظف شده‌اند تا در امر ازدواج، ارث و سایر حقوق به زنان کمک کنند.

رهبر طالبان همچنین از سایر کشورها خواست تا از دخالت در امور داخلی افغانستان دست بردارند و در عین حال تاکید کرد که دولت طالبان خواستار روابط خوب سیاسی و اقتصادی با جهان به خصوص کشورهای اسلامی است و مسئولیتش را در این راستا انجام داده است.

وی در پایان علاوه بر محکوم کردن رفتار رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، از مردم سودان نیز خواست تا اختلافات را کنار بگذارند و برای اتحاد و برادری تلاش کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.