تهدید جدی کره شمالی علیه آمریکا

کره شمالی به آمریکا هشدار داده است که در صورت نقض حریم هوایی این کشور ممکن است هواپیماهای جاسوسی آمریکا را ساقط کند.

 در بیانیه‌ای که امروز دوشنبه توسط نماینده رسمی وزارت دفاع کره شمالی صادر شد، این کشور تهدید کرده که آمریکا بهای سنگینی را برای ماموریت شناسایی هوایی تحریک آمیز خود که به شدت با نفوذ به حریم هوایی این کشور انجام می‌شود، پرداخت خواهد کرد. در این بیانیه همچنین عنوان شد:‌ هیچ تضمینی وجود ندارد که حوادث وحشتناکی مانند انهدام یک هواپیمای جاسوسی استراتژیک نیروی هوایی آمریکا بر فراز دریای شرقی (دریای ژاپن) رخ ندهد.

نماینده وزارت دفاع کره شمالی خاطرنشان کرد که در اوایل ژوئیه، هواپیماهای جاسوسی آمریکایی RC-۱۳۵ و U-۲S و همچنین یک پهپاد RQ-۴B Global Hawk بر فراز شبه جزیره کره پرواز کردند، به ویژه از دوم تا نهم ژوئیه که طی آن چندین مورد نقض حریم هوایی کره شمالی توسط یک هواپیمای آمریکایی ثبت شده است.

این مقام افزود: «در حال حاضر ما حداکثر صبر و خویشتنداری را از خود نشان می‌دهیم؛ اما هر چیزی حدی دارد. تمام اقدامات تحریک آمیز آمریکا باید فورا متوقف شود.»

روسای جمهوری آمریکا و کره جنوبی، جو بایدن و یون سوک یول، «اعلامیه واشنگتن» را در ماه آوریل تصویب کردند که شامل گام‌هایی برای نشان دادن قابلیت‌های بازدارندگی، از جمله اعزام منظم زیردریایی‌های موشک بالستیک هسته‌ای آمریکا، ناوهای هواپیمابر به جمهوری کره و پرواز بمب افکن‌های آمریکایی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.