خبر خوش برای معلمان بازنشسته

حمیدرضا نجف‌پورکردی از واریز حدود ۱۲۹ میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته از دوم اردیبهشت تا اول خرداد ۱۴۰۲ عضو صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و اظهار کرد: مبلغ یاد شده شامل واریزی عضو، واریزی تعهد دولت و سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی موسسه است که برای ۷۰۲ عضو واریز شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این موارد، سود سال مالی ۱۴۰۲ بعد از برگزاری مجمع و محاسبه سود طبق روال و براساس سهم هر کدام از اعضا به حساب آنها واریز خواهد شد.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان تاکید کرد: به دنبال تکریم جایگاه فرهنگیان و حفظ کرامت اعضای بازنشسته در سریع‌ترین زمان ممکن و کمتر از یکماه پس از دریافت اطلاعات بازنشستگی از نهادهای متولی و مسئول این کار، سهم‌الشرکه به حساب آنها اعمال خواهد شد.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان اضافه کرد: پرداخت سهم الشرکه علاوه بر بازنشستگان عضو موسسه در بازه زمانی یاد شده، شامل اعضای بازخرید، فوتی‌ها، از کار افتاده‌ها و انصرافی‌ها نیز می‌شود.

نجف‌پورکردی تصریح کرد: با توجه به فراهم بودن زمینه افتتاح حساب غیرحضوری بانک سرمایه از طریق سوپر اپلیکیشن فرهنگیان برای اعضای موسسه به آدرسszf.satpay.ir ، واریزی‌ها به حساب بازنشستگان به عاملیت این بانک خواهد بود.

بنا بر اعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: فرهنگیانی که هنوز عضو صندوق نشده‌اند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر نمایندگی موسسه در سراسر کشور یا ادارات تعاون آموزش و پرورش نسبت به عضویت در موسسه اقدام کنند تا از خدمات حین خدمت و سودآوری این مجموعه بزرگ اقتصادی در زمان بازنشستگی بهره‌مند شوند. همچنین فرهنگیان عضو می‌توانند نسبت به افزایش واریزی خود تا سقف پنج درصد حقوق و مزایا از طریق مبادی مذکور اقدام کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.