درخواست فوری سوریه از سازمان ملل
سوریه از سازمان ملل و شورای امنیت خواست تا حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق را محکوم کرده و برای وادار کردن رژیم اشغالگر به دست کشیدن از این سیاست‌های تهاجمی و پایان دادن به جنایات خود، اقدام فوری انجام دهند.

خبرگزاری سانا گزارش داد، وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای تاکید کرد: مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل حدود ساعت ۲:۲۰ بامداد روز هفتم اوت ۲۰۲۳ با هدف قرار دادن حومه دمشق از سمت جولان اشغالی مرتکب جنایت فجیعی شدند.

وقوع انفجار مرگبار در پاکستان+جزئیات

در این بیانیه آمده است: این تجاوز منجر به شهادت چهار نظامی و جراحت چهار تن دیگر و ورود خسارات مادی شد.

این وزارت در بیانیه خود افزود: پافشاری رژیم اشغالگر اسرائیل در سیاست‌های تهاجمی و تروریستی خود و تجاوزات آن همزمان با عملیات حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در اراضی سوریه بار دیگر ثابت کرد که این رژیم ابزاری برای گسترش هرج و مرج در منطقه و عامل اصلی ناامنی و ثبات در آن است.

وزارت امور خارجه سوریه همچنین تاکید کرد: سوریه این حمله تروریستی اسرائیل را که جنایت و تجاوز توصیف شده و نقض فاحش قوانین بین‌المللی و حقوق انسانی بین‌المللی است به شدت محکوم می‌کند و بار دیگر از سازمان ملل و شورای امنیت می‌خواهد که این تجاوز و دیگر تجاوزات مستمر این رژیم را محکوم کنند.

منابع رسمی سوریه بامداد دوشنبه گزارش دادند که حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق، چهار کشته بر جای گذاشته است.

در این حمله چهار نظامی دیگر سوری نیز زخمی شدند.

یک مقام نظامی سوری به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت: حوالی ساعت ۲ و ۲۰ دقیقه بامداد دوشنبه به وقت محلی اسرائیل با چند فروند موشک از سوی جولان اشغالی به برخی از مراکز در اطراف دمشق حمله و پدافند هوایی ارتش با موشک‌های مهاجم مقابله و برخی از آنها را منهدم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.