جریمه سنگین توئیتر به دلیل تاخیر در ارائه مدارک مربوط به ترامپ

دادگاهی در آمریکا شرکت توییتر متعلق به ایلان ماسک را که اکنون  X نام دارد،  به دلیل تاخیر در ارائه اطلاعات مربوط به حساب کاربری دونالد ترامپ مجرم شناخت.

بر اساس گزارش روز پنجشنبه رسانه های آمریکا، اسناد دادگاه که به تازگی منتشر شده نشان می دهد که شرکت اکس به دلیل بی توجهی به حکم دادگاه در مورد ارائه اطلاعات حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا ۳۵۰ هزار دلار جریمه شده است.

جک اسمیت، بازپرس ویژه آمریکا حکم بازرسی حساب توییتر ترامپ را در ژانویه در رابطه با تحقیقات جنایی حملات ۶ ژانویه به کنگره آمریکا صادر کرد.

طبق سندی که منتشر شده دادگاه منطقه ای حکم بازرسی حساب کاربری دونالد ترامپ را صادر کرده و از شرکت اکس خواسته است اطلاعات مربوط به حساب "@realDonaldTrump" را به دولت آمریکا ارائه دهد.

به گفته هیات منصفه اگرچه شرکت اکس در نهایت از این حکم پیروی کرد، اما این شرکت تا سه روز پس از مهلت مقرر دادگاه، اطلاعات درخواستی را به طور کامل ارائه نکرد. بنابراین دادگاه این شرکت را به دلیل تاخیر ۳۵۰ هزار دلار جریمه کرد.

شرکت اکس در دفاع از خود استدلال کرد که حکم دادگاه متمم اول قانون اساسی آمریکا و قانون ارتباطات ذخیره شده را نقض کرده است. اما قضات دادگاه این استدلال شرکت اکس را نپذیرفته اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.