تشدید درگیری‌ها در اردوگاه «عین‌الحلوه» لبنان

همزمان با تشدید درگیری‌ها در اردوگاه فلسطینی «عین‌الحلوه» واقع در جنوب لبنان، تعداد تلفات افزایش پیدا کرد و به ۸ کشته و ۱۲۸ زخمی رسید.

با وجود تلاش‌ها برای آتش‌بس در اردوگاه فلسطینی «عین‌الحلوه» در جنوب لبنان که از روز شنبه از سرگرفته شد، درگیری‌ها نه تنها کاهش پیدا نکرده، بلکه افزایش یافته است.

ادعای بی‌گناهی فردی که انگلیس او را به اتهام جاسوسی برای چین بازداشت کرد

النشره امروز دوشنبه گزارش داد که در این درگیری‌ها تاکنون، ۸ نفر کشته شده و ۱۲۸ نفر زخمی شدند که ۵ تن از زخمی‌ها از نیروهای ارتش لبنان هستند.

درپی درگیری‌های عین الحلوه نجیب میقاتی، نخست‌وزیر پیشبرد امور (موقت) لبنان در تماسی تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این باره گفت‌وگو کرد.

میقاتی در این تماس بر اولویت توقف اقدامات نظامی و همکاری با دستگاه‌های امنیتی لبنان برای رفع تنش‌های موجود در اردوگاه مذکور تاکید کرد.

این درگیری‌ها درحالی ازسر گرفته شده است که الجزیره جمعه اعلام کرده بود، توافق آتش‌بس در اردوگاه آوارگان فلسطینی عین الحلوه در جنوب لبنان در نتیجه رایزنی‌های ارتش لبنان و نمایندگانی از جنبش‌های فتح و حماس منعقد شده است.

پنج‌شنبه شب درگیری‌های شدیدی میان جنبش فتح و طرف‌های دیگر در دو منطقه البرکسات و بستان القدس رخ داد که به زخمی شدن چند تن انجامید. این درگیری‌ها پس از آن شکل گرفت که پنج شنبه دو بمب در اردوگاه عین الحلوه منفجر شد.

ترور نافرجام «محمود خلیل» ملقب به «ابو قتاده» یکی از فرماندهان گروه‌ موسوم به «عصبه الانصار» فلسطین در این اردوگاه که هشتم مرداد ماه گذشته رخ داد، بهانه آغاز این درگیری‌ها شده بود.

 این فرمانده امنیتی مجروح شد، اما یک پناهجوی فلسطینی به نام «عبد فرهود» از اعضای گروه موسوم به «الشباب المسلم» کشته و شش نفر دیگر از جمله دو کودک زخمی شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.