واکنش سخنگوی دولت به اظهارات همسر رئیسی درباره «بانوی اول»

سخنگوی دولت درباره اظهارات همسر رئیس جمهور و استفاده او از اصطلاح «بانوی اول» توضیحاتی ارائه کرد.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت سیزدهم عصر امروز در برنامه «آقای سخنگو! کجا ایستاده ایم» که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، در پاسخ به پرسشی درباره علت به کاربرده‌شدن اصطلاح «بانوی اول» در مراسمی با حضور همسر رئیس‌جمهوری، تصریح کرد: این اصطلاح را مجری آن مراسم برای همسر رئیس‌جمهوری به کار برد و چون در آن مراسم میهمانان خارجی حضور داشتند و تعبیر «بانوی اول» در ذهن آنان مفهومی پیدا می‌کرد، همسر رئیس‌جمهوری در مقام نفی این تعبیر پشت تریبون توضیحاتی اظهار کرد. در واقع این توضیح برای اصلاح آن ذهنیت غلط بود.

خبر مهم وزیر نفت از تکمیل ۲۰‌ میلیارد دلار پروژه نفتی

وی تاکید کرد: هیچکدام از اعضای خانواده رئیس‌جمهوری جایگاهی در دولت ندارند اما طبعا همسر رئیس‌جمهوری شخصیت حقیقی خود را دارد و استاد همین دانشگاه شهید بهشتی و از جمله استادان شناخته‌شده فضای دانشگاهی است.

روز گذشته جمیله علم الهدی، همسر ابراهیم رئیسی در جشنواره بین‌المللی خورشید، در واکنش به دعوت مجری این جشنواره که او را «بانوی اول» خطاب قرار داده بود، به‌جای نفی اصل این خطاب، گفت: « من تازه متوجه شدم که بنده را به‌عنوان بانوی اول معرفی کرده‌اند. لازم است توضیح دهم در ساختار جمهوری اسلامی ایران بانوی اول همسر رهبر معظم انقلاب هستند.» اظهارات او با موجی از انتقادات روبه‌رو شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.