دستور انتخاباتی ستاد انتخابات به فرمانداران و بخشداران

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: دست‌اندرکاران انتخابات، مجری انتخابات هستند و باید از رأی و تصمیم مردم به بهترین شکل ممکن مراقبت و صیانت کنند و غیر از این پذیرفته نیست.

سید محمدتقی شاهچراغی پنجشنبه ۱۳ مهر در همایش فرمانداران و بخشداران استان قزوین، اظهار کرد: حضور در استان‌ها و گفت‌وگو با مدیران اجرایی ستادهای انتخابات شروع شده است و در روزهای آینده در سایر استان‌های کشور هم صورت می‌گیرد، هدف از این سفرها نظارت میدانی در موضوع اساسی انتخابات است و در این سفرها میزان آمادگی استان‌ها به اعتبار چهار شاخصه و مؤلفه رهبر معظم انقلاب بررسی خواهد شد.

وی افزود: در این سفرها در دیدار با نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و مسئولان مؤثر در اجرای چهار مؤلفه رهبر معظم انقلاب در دستور کار خواهد بود تا شاهد انتخاباتی سالم با شکوه و با مشارکت بالا باشیم.

شاهچراغی در پاسخ به دغدغه‌های فرمانداران و بخشداران استان قزوین اضافه کرد: عامل تحول در تمامی جوامع عنصر انسانی است وگرنه طبیعی است که در ساختار اداری با مشکلاتی روبه‌رو باشیم، در همین راستا حجم بالای تحول و پیشرفت در دولت فعلی نشان‌دهنده اهمیت عنصر انسانی است.

وی با بیان اینکه تمامی نعمات خداوند امانتی در دست انسان‌هاست، اظهار کرد: به طور قطع مسئولیتی که امروز در اختیار شماست یکی از امانت‌های خداوند است و باید در این فضا با وفای به عهد و با توجه به اعتقادات‌ و باورهای خود ورود کنید و اثرگذاری داشته باشید.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: خیلی از مسائل مردم با تصمیم‌گیری صحیح برطرف می‌شود و الزاماً همه مشکلات مردم نیازمند بودجه و اعتبار خاصی نیست، به همین دلیل حضور در میدان و تصمیم در صحنه از اهمیت بالایی برخوردار است و این مهم باید به بهترین شکل ممکن اجرایی شود.

وی با تشریح برخی از قوانین انتخابات به فرمانداران و بخشداران گفت: فرمانداران و بخشداران باید نسبت به قوانین انتخابات اشراف کامل داشته باشند و تمام تلاش خود را برای اجرای هرچه بهتر قانون در انتخابات عملیاتی کنند.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، شاهچراغی عنوان کرد: دست اندرکاران انتخابات مجری انتخابات هستند و باید از رأی و تصمیم مردم به بهترین شکل ممکن مراقبت و صیانت کنند و غیر از این پذیرفته نیست.

وی اظهار کرد: انتخابات در جمهوری اسلامی همیشه با سلامت برگزار شده است و از موضع مجری انتخابات با قدرت، تمام دستورات قانونی را انجام خواهیم داد و خلاف قانون عمل نخواهیم کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه در حوزه افزایش مشارکت عمومی در انتخابات همه وظیفه داریم، گفت: باید برای افزایش مشارکت عمومی از اقدامات ابتکاری و توجه جدی به ظرفیت‌های مردمی در پاسخگویی به شبهات دشمن استفاده کنید و منتظر ابلاغیه و بخشنامه نباشید و برای منطقه و بافت جمعیتی و اقتضائات منطقه‌ای برنامه‌های مختلف در نظر بگیرید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.