درخواست ایران از دولت‌های اسلامی درباره غزه

حسین امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با با شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح همتای کویتی خود ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهوری اسلامی ایران به امیر، ولیعهد و نخست وزیر کویت در خصوص تحولات فلسطین و موضوعات دوجانبه به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی ضمن تاکید بر مقاومت خودجوش در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی و ضرورت همبستگی کشورهای اسلامی تصریح کرد؛ دولت‌های اسلامی باید نسبت به شکستن محاصره و این جنایت جنگی واکنش جدی نشان دهند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ضمن تصریح بر ضرورت برگزاری نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در اولین فرصت ممکن، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی که پیش تر نیز به دبیرکل این سازمان اعلام شده است را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان با تاکید برضرورت ارسال هر چه سریع‌تر آب آشامیدنی و غذا به داخل نوار غزه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین دیدگاه کشورمان در زمینه ضرورت اتخاذ موضع قدرتمند درمحکومیت جنایات جنگی رژیم اشغالگر قدس و پایان دادن به محاصره غیرانسانی غزه از سوی اتحادیه عرب را مورد تاکید قرار داد.


وزیر امور خارجه کشورمان در خلال این گفتگوی تلفنی ضمن دعوت از همتای کویتی برای سفر به جمهوری اسلامی ایران، گسترش و تقویت روابط و مناسبات دوستانه میان ایران و کویت را نیز مورد تاکید قرار داد.

شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح وزیر امور خارجه کویت نیز در این تماس تلفنی با تاکید بر دفاع همیشگی از مردم مظلوم فلسطین اعلام داشت؛ پس از حوادث روز شنبه، وزارت خارجه کویت بیانیه ای در این باره صادر کرد. آنچه اکنون مهم است این است که همه طرف‌ها تلاش کنند که ضمن کاهش تنش‌ها و حفظ جان غیرنظامیان از گسترش دایره جنگ جلوگیری شود.

وزیر امور خارجه کویت بیان داشت: در نشست امروز که بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا در مسقط انجام شد براین نکته تاکید شد که در شرایط فعلی کاهش تنش‌ها ضروری است و ما و همه کسانی که دغدغه مند ملت فلسطین و حقوق آنان هستند باید برای کاهش تنش تمام تلاش خود را به کار بندند.

شیخ الجابرالصباح در خصوص برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی تصریح کرد؛ کویت از هرگونه تلاش برای برقراری صلح در غزه حمایت می‌کند و از هر نشستی در این راستا پشتیبانی می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.