رییس‌ جمهور: مردم باید تحولات را لمس کنند

رییس جمهور گفت: در کشور نیازمند افزایش سرمایه‌گذاری هستیم و باید فعالان اقتصادی را برای این کار تشویق کرد و موانع را از پیش روی آنها برداشت.

آیت الله سید ابراهیم رییسی شامگاه جمعه در نشست مشترک شورای اداری و فعالان اقتصادی استان فارس در شیراز با اشاره به اینکه باید موانع از پیش روی بانک و صنعت رفع شود افزود: تحول در فرآیندها بسیار مهم است، می توان در فرآیندها بازنگری کرد تا مشکلات از پیش روی تولید کننده برداشته شود و این امر مهم باید توسط دولت انجام شود.

وی با بیان اینکه واردات بی رویه می‌تواند برای شرکت‌های دانش‌بنیان مشکل ایجاد کند، گفت: باید بخش‌های فعال اقتصادی را در آغوش گرفت تا آنها با دلگرمی کار کنند؛  با بروکراسی اداری نمی‌توان تحول ایجاد کرد.

مردم باید تحولات را لمس کنند

رئیس جمهور تصریح کرد: مردم باید تحولات را لمس کنند و در زندگی خود ببینند.

دیدار امیرعبداللهیان با بشار اسد در دمشق+عکس

وی با بیان اینکه شایسته سالاری در نظام اداری اصل مهمی است گفت: در نظام اداری الزاماتی وجود دارد و نظر کارشناسی مهم است در واقع پیچیدگی‌هایی در نظامات اداری وجود دارد اما ما باید راه را کوتاه کرده و تحولی عمل کنیم.

آیت الله رییسی افزود: خدمت به مردم و کار محکم قانونی و کیفی باید در سطح کشور صورت گیرد و کارها دقیق و سریع انجام شود.

کنترل خلاف اعتماد نیست

وی گفت: نباید بگذاریم نیروهای خوب ما دچار لغزش شوند؛ کنترل، خلاف اعتماد نیست بلکه کنترل موجب تداوم اعتمادسازی است و باید از مجموعه حساب کشی کرد و مدیران باید وارد میدان شوند.

رییس جمهور بر داشتن نگاه تحولی تاکید کرد و گفت: ظرفیت عظیمی در کشور و استان فارس وجود دارد و قطعا امکان بالابردن بهره‌وری وجود دارد؛ ما برای رشد اقتصادی نیازمند رشد تولید و افزایش بهره‌وری هستیم.

آیت الله رییسی افزود: با بهترین استفاده از آب و خاک و صنعت به دست نیروی انسانی توانمند می‌توانیم به هدف برسیم.

حضور میدانی و جهادی مدیران مورد انتظار است

وی خطاب به مدیران گفت: حضور، فعالیت و تلاش مجاهدانه و با انگیزه و اندیشه، اثربخش و تحول آفرین راه شهدا و انتظار مردم و خانواده شهدا از دولتمردان و مدیران جهادی و انقلابی است.

رییس جمهور گفت: انتظار ما از مدیران این است که طرحی نو دراندازیم و مدیران باید در صحنه حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه مردم انتظار حل مسأله را دارند، گفت: کاری که باید در کشور انجام شود و به صلاح است باید به هر نحو ممکن انجام شود؛ آبرو را خدا می‌دهد و نباید فکر کرد کاری که در دولت گذشته آغاز شده نباید تمام شود بلکه اگر پروژه مهمی است باید سریعا تمام تا مردم بهره مند شوند.

مردم از دولت انتظار حل مساله دارند

آیت الله رییسی افزود: کارهای نیمه تمام نباید بیهوده جلوی چشم مردم معطل بماند و مردم انتظارشان از این دولت انتظار دیگری است و انتظار دارند مسایل حل شود.

وی با تاکید بر اینکه اعتماد به دانشگاهیان باید در اولویت باشد و با اتکا به علم آنها می توان بسیاری از مشکلات را رفع کرد، گفت: قدرت کشور ما پشتوانه عظیم رهبری و مردم است.

رییس جمهور اضافه کرد: شیراز قطب سلامت است و نیروهای متخصص و دستان توانا و دقت عوامل انسانی موجب شده تا بسیاری از مردم کشور و کشورهای منطقه به پزشکی شیراز اعتماد کنند.

باید خارج از نظامات اداری به مردم خدمت کرد

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی در راهی بسیار ناهموار تلاش جهادی کرد و با اعتقاد کارها را پیش برد، گفت: باید خارج از نظامات اداری برای خدمت به مردم حرکت جدی کنیم تا کارهای مانده و پروژه های نیمه تمام به سرانجام برساند.

آیت‌الله رییسی با بیان اینکه ۳۰۰ کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل در فارس راه اندازی شده است، گفت: گردشگر فارس در دولت کنونی پنج برابر شده است.

وی اضافه کرد: باید از جامعه نخبگان به‌عنوان اتاق فکر استفاده کرد، از نظر و دیدگاه‌شان بهره برد.

ساماندهی اتباع بیگانه در دستور کار است

رییس جمهور همچنین گفت: در بحث اتباع بیگانه از وزارت کشور خواستیم این موضوع را ساماندهی کند و ساماندهی این حوزه ضرورت دارد.

وی بیان کرد: باید برای اتباع شناسه دقیق شامل محل زندگی، تعداد خانواده و نوع فعالیت آنها تعریف شود. به طور کلی ساماندهی اتباع ضرورتی برای کشور و به نفع کشور و اتباع است.

آیت الله رییسی افزود: در ۳۶۰ هکتار بافت تاریخی شیراز قبلا اقداماتی انجام شده و کماکان نیز پیگیری می‌شود تا از این جهت دچار مشکل نباشیم.

وی عنوان کرد: اداره هیات امنایی مراکز مهم میراثی امر مهمی است که باید انجام شود، هیات امنا تقسیم پول نیست و باید متخصصان این حوزه دور هم جمع شوند تا هویت تاریخی و فرهنگی در جامعه رواج پیدا کند و هویت ما توسعه یابد.

لزوم مبارزه با سرشاخه های قاچاق

رییس دولت سیزدهم در رابطه با جلوگیری از قاچاق در کشور گفت: در زمینه قاچاق باید طوری عمل شود که قاچاق برای قاچاقچی صرفه اقتصادی نداشته باشد.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی امروز مورد اعتماد کشورهای منطقه است؛ ما به صلابت ایران اعتقاد داریم و بعد از ۴۳ سال شعارهای نظام ما تغییر نکرده و با صلابت ایستاده و برای حرکتش مبنا دارد.

آیت الله رییسی گفت: در سفر به نیویورک، دبیرکل سازمان ملل در ابتدای دیدار درباره دارو از من عذرخواهی کرد اما من اعلام کردم که ما در تولید دارو واکسن بی‌نظیر عمل کردیم.

ظلم به مردم فلسطین باید تبیین شود

وی با اشاره به اتفاقات اخیر فلسطین افزود: ظلمی که به کشور فلسطین شده باید تبیین شود؛ سازمان ملل نباید تحت تأثیر قدرتهای دنیا عمل کند؛ مردم در فلسطین در خانه‌شان کشته می‌شوند و کدام وجدان بیدار می‌پذیرد که در خانه زن و بچه‌ کسی را بکشند و بگویند باید کشورشان را ترک کنند.

رییس جمهور تاکید کرد: باید از حقوق مردم فلسطین دفاع کرد، مدیران کشورهای اسلامی باید در این رابطه قوی عمل کنند.

وی گفت: مسئولان کشورهای اسلامی و عربی بدانند در مقابل تاریخ مسئولیت دارند و باید پاسخگو باشند؛ انتظار ملت‌های دنیا این است که سازمان‌های بین المللی برای زندگی آرام مردم غزه ورود پیدا کنند.

آیت الله رییسی با اشاره به سفر ۲ روزه هیات دولت به استان فارس در دور دوم سفرهای استانی افزود: انتظار دارم در دور دوم سفر به استان فارس مصوبات با نگاه تحولی دنبال شود؛  مدیران فارس می‌توانند شرایط را به نفع مردم تغییر دهند و با توکل به خدا وضعیت در روستاها و شهرها را در جهت رضایتمندی مردم و افزایش سرمایه اجتماعی ساماندهی کنند.

رئیس جمهور و هیات دولت در دومین دور از سفر استانی خود روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری (بیستم و بیست و یکم مهرماه) میهمان مردم استان فارس بوده‌اند.

افتتاح پروژه آزادراه شیراز - اصفهان، بهره برداری از خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز، شرکت در مراسم یادروز حافظ، دیدار با جمعی از هنرمندان، شرکت در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، دیدار با جمعی از نخبگان، بازدید از کارخانه آی. تی. آی، واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، خود مالک، بافت فرسوده و روستایی، سخنرانی عمومی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان حوادث تروریستی در شاهچراغ (ع)، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و دیدار با فعالان اقتصادی از جمله برنامه‌های سفر دو روزه رئیس جمهور به استان فارس بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.