درخواست وحشتناک رئیس سابق موساد درباره بیمارستان غزه

رئیس سابق سازمان جاسوسی موساد خواستار تخریب بزرگترین مجموعه بیمارستانی غزه که محل نگهداری بسیاری از زخمی‌های ناشی از حملات رژیم صهیونیستی است شده است.

در شرایطی که گزارش‌های متعدد از وضعیت وخیم انسانی در بیمارستان‌های غزه حکایت دارند «دنی یاتوم»، رئیس اسبق سازمان جاسوسی موساد گفته «بیمارستان الشفا» در غزه بایستی تخریب شود. 

یاتوم که با کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی صحبت می‌کرد مدعی شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، از این بیمارستان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند. 

هشدار جدی سازمان جهانی بهداشت درباره آب غزه

اظهارات ضد انسانی این مقام سابق رژیم صهیونیستی در حالی بیان شده که گزارش‌های مختلف از وضعیت بحرانی بیمارستان‌های غزه در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی و اعلام حصر کامل علیه غزه خبر می‌دهند. 

روزنامه نیویورک‌تایمز در همین ارتباط گزارش داده در حالی که احتمال می‌رود اسرائیل غزه را هدف حمله زمینی قرار دهد بیمارستان‌ها در این منطقه روزانه صدها نفر را که در حملات اسرائیل زخمی شده‌اند می‌پذیرند. 

صدها هزار نفر از فلسطینی‌ها بعد از صدور دستوری از رژیم صهیونیستی برای تخلیه شمال نوار غزه به جنوب این منطقه رفته‌اند اما هیچ جا در این منطقه امن است و نهادهای حقوق بشری درباره احتمال وقوع یک بحران انسانی خبرداده‌اند. 

نزدیک به نیمی از جمعیت بیش از ۲ میلیون نفری غزه طی هفته گذشته آواره شده‌اند. این مسئله را آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرده است. 

روزنامه نیویورک‌تایمز روز گذشته (یکشنبه) گزارش داده بود بیمارستان الشفا که بزرگترین مجموعه بیمارستانی غزه است هنوز تخلیه نشده زیرا خارج کردن بیماران از این مجموعه امکان‌پذیر نیست. 

محمد ابو سلیمه، مدیر این بیمارستان گفت: «تخلیه این بیمارستان کاملاً غیرممکن است. هیچ جایی در غزه نیست که بتواند این تعداد بیماران نیازمند مراقبت‌های ویژه که ما داریم را پذیرش کند.»

در این بیمارستان تا روز یکشنبه ۷۰ نفر به دستگاه تنفس مصنوعی وصل بودند و ۲۰۰ نفر بابت دریافت خدمات دیالیز در بیمارستان هستند. عده زیادی از بیماران کودک هستند. 

دکتر محمد ابوسلیمه گفت: «اگر کسی بر اثر بمباران جانش را از دست ندهد از نبود خدمات پزشکی و درمانی جان خواهد داد.»

طبق نوشته نیویورک‌تایمز، منتقل کردن بیمارانی که دچار جراحت‌های جدی شده‌اند هم خود چالشی دیگر است زیرا در غزه به اندازه کافی آمبولانس وجود ندارد. از شنبه گذشته که رژیم صهیونیستی اقدام به بمباران غزه کرد دست‌کم ۱۵ آمبولانس بمباران شده و از بین رفته‌اند. 

جنبش مقاومت حماس، از روز شنبه (۷ اکتبر) عملیات «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرده است.  صهیونیست‌ها در پاسخ اقدام به انجام حملات هوایی سنگین کرده و علیه غزه اعلام محاصره کامل کرده‌اند. عملیات رژیم صهیونیستی در غزه تا کنون به شهادت بیش از ۲۸۰۰ نفر از جمله صدها زن و کودک منجر شده است.

حملات رژیم صهیونیستی با حمایت همه جانبه آمریکا همراه شده است. روز دوشنبه یک رسانه گزارش داد ایمیل‌های درز یافته از وزارت خارجه آمریکا نشان می‌دهد از دیپلمات‌های این کشور خواسته شده خواستار کاهش تنش‌ها در غزه نشوند. 

روزنامه هافینگتون‌پست که به این ایمیل‌ها دست پیدا کرده گزارش داده وزارت خارجه آمریکا در پیام‌هایی خطاب به دیپلمات‌ها خواسته از سه عبارت استفاده نشود: «کاهش تنش یا آتش‌بس؛ پایان خشونت یا پایان خونریزی و بازگرداندن آرامش». 

این ایمیل‌ها ساعاتی بعد از ضرب‌الاجل رژیم صهیونیستی به ۱.۱ میلیون نفر از ساکنان شمال غزه برای تخلیه این منطقه برای دیپلمات‌های آمریکایی ارسال شده است. 

روز پنجشنبه سازمان ملل متحد گفت اسرائیل به ساکنان شمال غزه ضرب‌الاجل ۲۴ ساعته برای ترک منطقه و مهاجرت به جنوب داده است. سازمان ملل گفته بود که انجام چنین اقدامی بدون «تبعات ویران‌کننده انسانی، غیرممکن خواهد بود.»

ساکنان نوار غزه در حالی وارد دهمین روز تجاوز مستمر رژیم صهیونیستی به این منطقه می‌شوند که با بحران‌های خفه‌کننده اقتصادی و معیشتی روبه رو هستند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.