۲ نیروی حزب‌الله در مقابله با نظامیان اسرائیل شهید شدند

حزب الله نام این دو شهید را «حسین لطفی سوید» ملقب به «مازن» از اهالی شهرک مرکبا در جنوب لبنان و «محمد ملحم یوسف» ملقب به مجاهد از اهالی شهرک حام در بقاع واقع در شرق این کشور اعلام کرده است.

روز شنبه نیز درپی تبادل دوباره آتش در مرز لبنان و فلسطین اشغالی، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از هدف قرار گرفتن پنج موضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در حملات امروز خود به شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: مجاهدین ما همزمان با موشک و سلاح‌های مناسب تعدادی از مواضع ارتش رژیم اشغالگر در «جل العلم»، «الجرداح»، «حدب البستان»، «المالکیه» و «المطله» را هدف قرار دادند که بر اثر آن، شماری از تجهیزات فنی دشمن، منهدم و به نیروهای آن، تلفات مستقیم وارد شد.

در نتیجه حملات مقاومت لبنان، صدای آژیر خطر در منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد.

به دنبال این حمله مقاومت، ارتش رژیم صهیونیستی نیز اطراف شهرک های یارین، مروحین و ام التوت در جنوب لبنان را به شدت گلوله باران کرد.

سخنرانی دبیر کل حزب الله لبنان در روز جمعه، اولین اظهار نظر وی از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی بود. بسیاری از کارشناسان مسائل راهبردی، سخنرانی سید حسن نصرالله را پیش از انجام آن، تعیین کننده راهبرد آینده جنگ غزه اعلام کرده بودند.

دبیر کل حزب الله لبنان، تداوم حملات علیه مقاومت فلسطین در غزه و حمله پیشدستانه به لبنان را خط قرمز مقاومت اعلام و احتمال ورود جدی تر به جنگ را رد نکرده بود.

در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.