فرانسه، اوکراین را غافلگیر کرد

وزارت دفاع فرانسه از تصمیم دولت ماکرون برای اضافه کردن اعتبار ۲۰۰ میلیون یورویی دیگر به بسته کمکی‌اش به اوکراین در جنگ با روسیه خبر داد.

تحت تاثیر این حمایت ۲۰۰ میلیون یورویی، به ارتش اوکراین اجازه داده می‌شود تا به خرید تجهیزات نظامی از کشور فرانسه برای جنگ با روسیه ادامه دهد.

سیاستمدار حامی روسیه ترور شد

لکورنو در سخنرانی خود در مجلس ملی فرانسه در باب اعطای این بسته کمکی عنوان کرد: در مجلس به اصلاحیه‌ای رای داده شد که به موجب آن ۲۰۰ میلیون یوروی دیگر اعتبار به صندوق حمایت از اوکراین اضافه می‌شود.

به گفته وی اقدام اخیر دولت فرانسه این کشور را قادر می‌سازد تا به یک استراتژی جدیدی برای دستیابی به تجهیزات جدید از سوی ارتش اوکراین دست پیدا کرد.

بودجه اضافی در نظر گرفته شده برای اوکراین بخشی از لایحه بودجه‌ای خواهد بود که در تاریخ ۸ نوامبر در پارلمان فرانسه مورد بحث قرار می‌گیرد.

پارلمان فرانسه در تاریخ ژوئیه ۲۰۲۳ با این موضوع که بودجه دفاعی‌اش را تا سال ۲۰۳۰ افزایش دهد، موافقت کرد. این اقدام جدید برای افزایش میزان بودجه دفاعی با هدف پاسخ به اقدامات روسیه در جنگ اوکراین عنوان شده است و به طور کلی افزایش هزینه‌های مربوط به بودجه دفاعی آن شامل حمایت نظامی مداوم این کشور از اوکراین عنوان می‌شود.

در همین رابطه شرکت اسلحه سازی فرانسه تحت عنوان «Verney-Carron» در تاریخ ۶ نوامبر اعلام کرد که به توافقی برای تامین تسلیحات اوکراین دست پیدا کرده است و این توافق شامل تامین ۱۰ هزار اسلحه تهاجمی برای ارتش این کشور می‌شود.

به گفته این شرکت، توافق لازم «مشروط به تامین مالی مورد نیاز از سوی صندوق‌ کمکی اوکراین و فرانسه است» .

پیشتر لکورنو در رابطه با موضع‌گیری وزارت دفاع فرانسه در قبال جنگ اوکراین عنوان کرده بود که جنگ در این کشور یک درگیری بسیار مهم است که فرانسه به هیچ وجه نباید از آن غافل شود.  

طی روزهای گذشته وزارت دفاع فرانسه در قالب حمایت های نظامی دیگری از ارسال ده‌‌ها خودروی زرهی برای ارتش لبنان  خبر داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.