مجلس آینده به کابوسی برای دولت رئیسی تبدیل می‌شود؟

گام اول انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی با اعلام نظر نهایی هیئت اجرایی وزارت کشور درباره داوطلبان این انتخابات برداشته شد.

نظر این هیئت درباره تایید یا رد صلاحیت برخی از داوطلبان واکنش هایی را به همراه داشته است.

در همین حال برخی از نشانه ها و قرائن از تکاپوی جریان خالص ساز برای تاثیرگذاری در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها حکایت می کند.

این جریان نشان داده که هیچ ترسی و ابایی از اظهار علنی دیدگاه های افراطی خود ندارد و بلکه برای انتشار و توسعه دیدگاه های خود نیز تلاش می کند.

البته حضور مردم در انتخابات و نتایج صندوق های رای گام های بعدی شکل گیری مجلس آینده را تشکیل می دهد اما آرایش سیاسی مجلس آینده مهمترین دغدغه این روزهای جریان های فعال سیاسی است.

اما این که این آرایش چگونه شکل می گیرد باید چند ماده آینده را به انتظار نشست.

مجلس آینده کابوس دولت رئیسی می‌شود؟

گمانه زنی ها و پیش بینی های اولیه بر این است که جریان خالص سازی تلاش خود را برای تاثیرگذاری در روند انتخابات و حتی شکل گیری آرایش مجلس آینده به کار خواهد گرفت.

از نگاه خالص سازان بخش قابل توجهی ازچهره های سیاسی حال و گذشته باید از صحنه رقابت کناره گیری کنند یا کنار گذاشته شوند!

البته از هم اکنون می توان این پیش بینی را داشت که انتخابات آینده «ترکیب فعلی مجلس» را تغییر می دهد.اما نمی توان از نگرانی های درون گروهی اصولگرایان درباره شکل گیری آرایشی برخلاف تصورآنان به سادگی گذر کرد.

مجلس کنونی بیشترین همراهی و هماهنگی را با دولت دوازدهم داشته است. اما آیا ترکیب و آرایش مجلس آینده این همراهی و هماهنگی را استمرار می بخشد یا به کابوسی برای اصولگرایان و دولت رئیسی تبدیل می شود؟

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.