درخواست آفریقای جنوبی برای بازداشت نتانیاهو/ نسل‌کشی غزه متوقف شود

 «خومبودزو انتشاوهنی وزیر ریاست جمهوری» آفریقای جنوبی دوشنبه اظهار کرد: دنیا نباید فقط نظاره‌گر باشد. جامعه جهانی باید همین الان این نسل‌کشی را متوقف کند.

وی افزود که سفیر آفریقای جنوبی در هلند هفته گذشته شکایت‌نامه‌ای به دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه ارائه کرده است تا «جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی» اسرائیل علیه فلسطینی‌ها را بررسی کند.

انتشاوهنی اظهار کرد: با توجه به اینکه بخشی زیادی از جامعه جهانی شاهد ارتکاب این جنایات از جمله اعلام علنی قصد بسیاری از سران اسرائیل برای انجام نسل کشی است ما انتظار داریم که حکم بازداشت سران اسرئیل از جمله نتانیاهو به زودی صادر شود.

وی افزود: در صورتی که چنین اتفاقی رخ ندهد این امر نشانه فقدان اراده در دیوان کیفری بین‌المللی و سند محکمی درباره شکست کامل نظامی حاکمیت جهانی است و باید نظام جدیدی ایجاد شود.

یک سخنگوی حزب حاکم «کنگره ملی آفریقا» نیز هفته گذشته تاکید کرد که این حزب «نباید خود را کنار کشیده و شاهد نسل‌کشی رژیم اسرائیل باشد.»

آفریقای جنوبی ماه گذشته اقدامات اسرائیل در نوار غزه را نسل‌کشی نامید و سفیر خود را از این رژیم فراخواند.

رژیم صهیونیستی نیز روز دوشنبه در واکنش به اظهارات مقام‌های آفریقای جنوبی درباره نسل‌کشی در غزه و اقدام این کشور در دیوان کیفری بین‌المللی سفیر خود را «برای مشورت» از پرتوریا فراخواند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.