وزیر دفاع: آمریکایی ها از حماقتی که کردند پشیمان می شوند

امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفتگویی با شفقنا درباره آینده جنگ غزه، اظهار کرد: وقتی عملیات طوفان الاقصی شروع شد، رژیم صهیونیستی بلافاصله بعد از این عملیات سنگین که اصلاً پیش بینی آن را نمی کردند و تقریباً می توان گفت که در همه حوزه ها غافلگیر شدند، کاملاً در یک ورطه سقوط قرار گرفت و این یعنی یک «شکست سنگین».

وی ادامه داد: این عملیات باعث شد که رسماً سیستم رژیم منحوس در ابعاد مختلف از جمله سیاسی و نظامی و سایر حوزه ها از هم بپاشد. آمریکایی ها به شکل جدی احساس خطر کردند که این رژیم به طور کامل در حال ساقط شدن است لذا به حمایت از این رژیم اقدام کردند و برخی از کشورهای اروپایی آنها را همراهی کردند.

سرتیپ آشتیانی گفت: حضور آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی در منطقه، عکس العمل تمامی منطقه از جمله مردم انقلابی منطقه و محور مقاومت را به دنبال خواهد داشت چرا که این منطقه، منطقه حساسی است و دنیا روی این منطقه که خطوط انتقال انرژی از آن است و اقتصاد دنیا به آن وابسته است، نظر دارد. بنابراین اینها نمی توانند در این منطقه اقداماتی انجام دهند که منجر به تنش های گسترده شود.

سردار نقدی: دیگر قدرتی برای رژیم صهیونیستی باقی نمانده است/ این رژیم ۱۵ مهر تمام شد

وی معتقد است: با توجه به فشارهای گسترده از سوی کشورهای مختلف در حوزه های سیاسی و اقتصادی در نهایت رژیم صهیونیستی و حامیانش مجبور خواهند شد که آتش بس را بپذیرند. از سوی دیگر خودشان می دانند با توجه به روندی که پیش می رود، دیگر مثل سابق نخواهد بود و به هیچ وجه نمی توانند گذشته را جبران کنند.

وی عنوان کرد: انشاالله مردم منطقه شاهد خواهند بود که این رژیم کاملاً سرنگون می شود و امنیت واقعی به منطقه ما بر می گردد.

وی به اشتباهات راهبردی و خطاهای محاسباتی آمریکا به خصوص در منطقه اشاره و توضیح داد: بزرگترین اشتباه آمریکا این است که هر چه پشت رژیم صهیونیستی بیاید، آن هم رژیمی که برای تمام مردم دنیا اثبات شده که جنایتکار است، یک مقدار اعتباری هم که ممکن است در دنیا داشته باشد را از دست می دهد. دوم اینکه آمریکایی ها حتماً هزینه این همه جنایت را باید پرداخت کنند. هر کشوری اگر یک مقدار عقل داشته باشد، چنین کاری که اینها می کنند را انجام نخواهند داد.

وی گفت: آمریکایی ها حتماً هزینه سنگینی در ابعاد سیاسی، اقتصادی و نظامی خواهند داد.

سرتیپ آشتیانی در پایان تأکید کرد: آینده نشان خواهد داد که آمریکایی ها از این همه حماقتی که در این مسیر انجام دادند، کاملاً پشیمان می شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.