انگلیس حال اسرائیل را گرفت!/ نگرانی شدید کامرون برای غزه

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: ما از آتش‌بس موقت در نوار غزه استقبال می‌کنیم. تعداد قربانیان غیرنظامی در غزه بسیار بالاست. اسرائیل باید به قوانین بشردوستانه بین‌المللی پایبند باشد و همچنین خشونت شهرک نشینان در کرانه باختری را متوقف کند چرا که چنین خشونت‌هایی کاملا رد شده است.

گزارش وحشتناک دیده‌بان حقوق بشر از تلفات جنگ غزه

کامرون، گفت: اسرائیل باید به گونه‌ای برخورد کند که امنیت را در دراز مدت تضمین کند. در نهایت امنیت اسرائیل به زندگی کردن فلسطینی‌ها در صلح، ثبات و امنیت روی این سرزمین وابسته است.

خداحافظی جنجالی اسیر اسرائیلی با غزه!+فیلم

وزیر خارجه انگلیس، طی روزهای گذشته در سفر به اراضی اشغالی و رام الله با مقامات اسرائیلی و فلسطینی دیدار کرد.

این دیدارها درحالی انجام شد که بامداد چهارشنبه و پس از چند روز مذاکره غیرمستقیم، اسرائیل و مقاومت فلسطین به توافق برای آتش‌بس موقت به مدت چهار روز و تبادل اسرا دست یافتند. آتش‌بس از روز جمعه اجرایی شد.

براساس معامله تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل چهار روز آتش‌بس برقرار شده و سری اول اسرای فلسطینی از زندان عوفر در اراضی اشغالی آزاد شدند. در چارچوب توافق میان اسرائیل و مقاومت فلسطین، ۳۹ اسیر زن و کودک فلسطینی از زندان‌های این رژیم آزاد شدند.

طبق توافق تبادل اسرا که جمعه مرحله اول آن اجرایی شد، در مقابل آزادی هر اسیر اسرائیلی، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های اسرائیل آزاد می‌شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.