اسرائیل تهدید به آغاز حمله زمینی به غزه کرد

رژیم صهیونیستی تهدید کرده که در صورتی عدم آزادی گروه جدید از اسرای صهیونیست تا ساعت ۱۲ امشب به وقت محلی، عملیات زمینی در غزه را از سر خواهد گرفت.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع سیاسی مدعی شد که تل آویو به کلیه تعهداتش عمل کرده است و حماس باعث به دردسر افتادن خودش و طرف‌های میانجی می‌شود.

همزمان، پایگاه خبری آمریکایی «اکسیوس» نیز به نقل از یک منبع آگاه نوشت که توافق تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و حماس همچنان پابرجاست و قطر برای حل بحران تلاش خواهد کرد.

از طرفی، شبکه تلویزیونی «سی ان ان» به نقل از مقامات آمریکا و اسرائیل نوشت که بخشی از دلایل تأخیر حماس در آزادی اسرا، به اختلاف بر سر حجم کمک‌های وارده به نوار غزه است و جنبش حماس اعلام کرده که قبل از انتقال اسرا، منتظر ورود کمک‌های بیشتری خواهد بود.

هشدار تندوتیز حماس به اسرائیل درباره آزادی اسرا

در همین راستا، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی تهدید کرد که نیروهای نظامی این رژیم حمله به نوار غزه را از سر خواهند گرفت.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی در این باره گفت: به محض اتمام آتش‌بس موقت، حمله به نوار غزه به منظور بازگرداندن اسرائیلی‌های ربوده شده (اسرای صهیونیست) و نابود کردن جنبش حماس را از سر می‌گیریم.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی درحالی بار دیگر تهدید به نابودی جنبش حماس کرده است که ارتش این رژیم با ۴۸ روز تجاوز وحشیانه به نوار غزه، نه تنها موفق به دستیابی به این رویای دور و دراز خود نشد بلکه شکست سختی را متحمل شد و این شکست موج شدیدی از انتقادها را از کابینه بنیامین نتانیاهو به همراه داشته است.

تهدیدات رژیم صهیونیستی پس از آن صورت می گیرد که گردان های شهید عزالدین القسام-شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)- آزادی گروه دوم از اسرای صهیونیست را به تعویق انداخت.

گردان‌های عزالدین القسام (شاخه نظامی حماس) دلیل تعویق را عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به توافق آتش‌بس موقت درباره اسرای دو طرف مبنی بر ارسال کاروان امدادرسانی به شمال غزه دانست.

تنها دقایقی قبل از اعلام موضع مذکور توسط گردان های عزالدین القسام، خبرگزاری فرانس پرس در یک خبر فوری به نقل از یک منبع در جنبش حماس مدعی شده که دومین مرحله تحویل اسرای اسرائیلی آغاز شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی جمعه شب تأیید کرد که ۲۲ اسیر اسرائیلی و خارجی آزاد شده به پایگاه نظامی این رژیم منتقل شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.