سفر مهم وزیر خزانه‌داری آمریکا به دو کشور خاورمیانه

وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی افزود: برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی از ۲۶ نوامبر تا ۱ دسامبر، به مسقط در عمان و همچنین آنکارا و استانبول در ترکیه سفر خواهد کرد تا به تلاش های آمریکا برای مقابله با توانایی های حماس و دیگر سازمان های تروریستی در دریافت و انتقال منابع مالی ادامه دهد.

بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، «وی همچنین در مورد تسهیل کمک های بشردوستانه مشروع به صورت مستمر به مردم غزه گفتگو خواهد کرد.» از زمان حملات ۷ اکتبر، وزارت خزانه داری چندین دور تحریم ها را علیه تسهیلگران مالی حماس و جهاد اسلامی فلسطین (PIJ) و نهادهای وابسته به آنها اعمال کرده است.

نلسون هنگام حضور در ترکیه به عنوان یکی از متحدان ناتو، همچنین درباره تلاش‌ها برای جلوگیری، اخلال، و بررسی فعالیت‌های تجاری و مالی که به نفع تلاش روسیه در جنگ علیه اوکراین است، بحث و گفتگو خواهد کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا  ۲۳ آبان ماه نیز در تداوم حمایت واشنگتن از رژیم اسرائیل اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا هماهنگ با انگلیس، سومین دور تحریم های خود را علیه افراد و نهادهای وابسته به حماس از زمان «حملات تروریستی» این گروه در ۷ اکتبر به اسرائیل اعمال کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده بود: این اقدام مقامات کلیدی حماس و اقداماتی را که ایران از طریق آنها از حماس و جهاد اسلامی فلسطین حمایت می کند، تحریم می کند.  تحریم های امروز  به همراه انگلیس و با هدف محافظت از سیستم مالی بین‌المللی در برابر سوء استفاده از  سوی حماس و حامیان آن است.  وزارت امور خارجه آمریکا به طور همزمان یک رهبر شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین را تحریم می کند.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا  اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا به همکاری با شرکای خود از جمله بریتانیا ادامه خواهد داد تا حماس را از توانایی دریافت کمک مالی و استفاده از بودجه برای انجام جنایات آن محروم کند.

پیام نظامی مسکو به تل‌آویو از بلندی های جولان

وزیر خزانه داری آمریکا اضافه  کرد: « اقدامات حماس باعث رنج و عذاب عظیمی شده و نشان داده است که تروریسم در انزوا رخ نمی دهد.  ما همراه با شرکای خود قاطعانه به سمت تخریب زیرساخت‌های مالی حماس، قطع منابع مالی خارجی و مسدود کردن کانال‌های مالی جدید آنها، حرکت می‌کنیم.»

 این نهاد آمریکایی برغم تکذیب ادعاها از سوی جمهوری اسلامی ایران در بیانیه خود آورده است: «حمایت ایران، عمدتاً از طریق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به فعالیت‌های تروریستی حماس و جهاد اسلامی فلسطین کمک کرده است. این کمک ها شامل انتقال صدها میلیون دلار و تجهیز این گروه ها به سلاح و آموزش عملیاتی می شود. ناصر ابوشریف به‌عنوان نماینده  جهاد اسلامی فلسطین در ایران، فعالیت می‌کند.  سپاه ایران به نیروهای جهاد اسلامی فلسطین را برای ساخت و توسعه موشک در غزه آموزش داده است.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.