رئیسی: حسرت اینکه دولت و مجلس با هم به اختلاف بخورند را به دل برخی خواهیم گذاشت

رئس جمهور در جلسه مشترک مجلس و دولت گفت: نگاه ما و نگاه شما با توجه به منابع کشور باید نظام عادلانه پرداخت را پی ریزی کنیم و باید به هم کمک کنیم. ۸۵ میلیون جمعیت کشور است که باید در برنامه ریزی ما دیده شوند. نظام عادلانه پرداخت با کمک مجلس و با نگاه به داشته های کشور می‌تواند انجام شود.

او تاکید کرد: باید تلاش کنیم کسری بودجه نداشته باشیم چون تورم به دنبال دارد و به نفع هیچ کس نیست.

رئیس جمهور با اشاره به قانون رتبه بندی معلمان، اظهار کرد: هم قانون دقیق و اجرایی مهم است و هم در نظر گرفتن مجری برای اجرا که بتواند قانون را به درستی اجرا کند.

دعوت رسمی پوتین از رئیسی/ رئیس جمهور پنجشنبه به مسکو می رود

او با اشاره به وجود تعامل میان مجلس و دولت، ادامه داد: الگوی میان مجلس و دولت تعامل و هماهنگی است و این موضوع به معنای عدم نقد نمایندگان به عملکرد دولت نیست. بسیاری این را در سر می پرورانند که چالشی میان مجلس و دولت ایجاد شود اما ضمن حفظ جایگاه مجلس و دولت حسرت اینکه دولت و مجلس با هم به اختلاف بخورند را به دل آنها خواهیم گذاشت.

رئیسی تاکید کرد: مهار تورم را از طریق رشد تولید دنبال می کنیم نه با رکود. اگر نکاتی نسبت به این موضوع وجود دارد توجه به تولید مهم است که مورد توجه دولت بوده و هست. برخی بحث های اقتصادی را خوب است که در صحن مجلس مطرح شود اما برخی موضوعات که موجب ایجاد نگاههایی می شود در جلسات غیرعلنی مطرح شود. اداره امور کشور باید بر مبنای ثابت و نه با نگاههای فردی باشد.

او افزود: فرمانداران بخشداران و استانداران مجری انتخابات است و شورای نگهبان ناظر است. بخشداران، فرمانداران و استانداران نباید دخالتی در خصوص صلاحیت افراد بکنند کسی هم اعتراض دارد به مبادی ذی ربط که هیات نظارت است اعلام کنند.

او در پایان تصریح کرد: امیدواریم مجموع اقدامات ما موجب بهبود وضعیت معیشت مردم شود.
 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.