اتحاد کره جنوبی و آمریکا علیه کره شمالی

ژنرال‌های ارشد کره‌جنوبی و آمریکا با تقویت همکاری به دلیل تهدیدات کره شمالی، موافقت کردند.

مذاکرات بین ژنرال کیم میونگ سو، رئیس ارتش کره جنوبی و همتای آمریکایی او، ژنرال چارلز کیو براون جونیور، در میانه تشدید تنش ها پس از لغو پیمان بین کره ای از سوی کره شمالی در سال ۲۰۱۸ انجام شد، این توافق برای جلوگیری از درگیری در امتداد مرز طراحی شده بود.

در این گفت وگوها، دو ژنرال درباره وضعیت امنیتی شبه جزیره کره گفت‌وگو کردند و دیدگاه خود را در مورد تقویت همکاری های سه جانبه با ژاپن برای بازدارندگی و پاسخ به تهدیدات هسته ای و موشکی کره شمالی به اشتراک گذاشتند.

رهبر کره شمالی خودروی شخصی خود را تغییر داد + عکس

دو ژنرال گفتند: تلاش خواهند کرد تا سیستمی را برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات هشدار موشکی کره شمالی به صورت بلافاصله با ژاپن تا پایان سال و برگزاری رزمایش های سه جانبه مختلف طراحی کنند.

در ماه اوت (مرداد)، یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی و جو بایدن رییس جمهوری و فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در بیانیه ای مشترک پس از اجلاس کمپ دیوید، بر تلاش برای جلوگیری از خطر کره شمالی تاکید کردند.

به گفته ستاد ارتش مشترک کره جنوبی، براون بر تعهد «بازدارندگی گسترده» آمریکا به استفاده از تمام توان نظامی خود برای دفاع از کره جنوبی تاکید کرد.

کیم میونگ سو تصمیم اخیر کره شمالی برای بازگرداندن تمامی فعالیت های نظامی متوقف شده بر اساس توافق کاهش تنش بین کره ای در سال ۲۰۱۸ را تهدیدی «مستقیم و بنیادین» برای کره جنوبی و «چالشی بزرگ» برای جامعه بین المللی خواند.

کره شمالی این قرارداد را در ۲۳ نوامبر پس از آن که جنوب تا حدی این توافق را در اعتراض به پرتاب اولین ماهواره جاسوسی نظامی خود در ۲۱ نوامبر به حالت تعلیق درآورد، لغو کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.