گزارش «اقتصادنیوز» از بازار دلار و سکه ؛

قیمت سکه صعودی شد / دو نیمه متفاوت در بازار دلار

کدخبر: ۶۱۷۹۷۴
اقتصادنیوز : بازار ارز تهران امروز دوشنبه ۴ دی ماه 1402 دو نیمه متفاوت را تجربه کرد.
قیمت سکه صعودی شد / دو نیمه متفاوت در بازار دلار

به گزارش اقتصادنیوز برخی‌ها می‌گفتند برخی نارضایتی‌ها در بازار طلا همچنان ادامه دارد و کار به کارزار کشیده شده است. طبق اخبار موجود در بازار گفته می‌شد که بازار طلای شهرهای مختلف از جمله یزد، قم، همدان، تبریز، اصفهان و مشهد در واکنش به ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت دست به اعتراض زدند.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر مشهد در گفت وگو با شهرآرا نیوز اعلام کرد فروشندگان طلا و جواهر مشهدی در اعتراض به ۲ موضوع مغازه‌های خود را تعطیل کردند. طبق اظهارات وی نخستین دلیل ناشی از صدور صورت‌حساب الکترونیکی در سامانه مودیان مالیاتی است که پیش‌زمینه آن هنوز آماده نیست. همچنین دومین موضوع مربوط به تبصره ماده ۱۸ است که در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز قانونی وضع شده که مطابق آن تمام صنوف طلا و جواهر تمام موجودی خود را در سامانه ثبت کنند.

بررسی‌ها حکایت از آن دارد که قیمت طلا ۱۸ عیار در مقایسه با روز گذشته تقریباً ۵ هزار تومان ارزان شد و به ۲ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۳۰۰ تومان رسید.در کنار طلا، بازار سکه هم شاهد ثبات قیمت سکه امامی بود. معامله‌گران می‌گفتند این فلز گران‌بهای داخلی روز یکشنبه با ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به کار خود خاتمه داد و در روز جاری  به ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. 

از سوی دیگر در بازار ارز قیمت  دلار امروز ریزشی  شروع به کار کرد و در نیمه دوم  معاملات رنج شد. قیمت دلار امروز مرز ۵۰ هزار تومان را از دست داد و با ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان بازگشایی شد و در نیمه ظهر در حول‌وحوش ۴۹ هزار و ۷۷۰ تومان مبادله شد. این در حالی است که عصر دیروز نرخ دلار در تهران در حدود ۵۰ هزار و ۱۵۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان به کار خود پایان داده بود . البته عصر دوباره وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد و تا ۵۰ هزار و. ۳۰۰ تومان بالا رفت. 

علاوه بر تهران، قیمت دلار در هرات هم امروز با گپ منفی باز شد. نرخ دلار در این بازار روز گذشته با ۴۹ هزار و ۷۵۰ تومان به کار خود خاتمه داد و امروز با ۴۹ هزار و ۶۸۰ تومان فعالیت خود را شروع کرد و در نیمه ظهر تا ۴۹ هزار و ۵۵۰ تومان پایین آمده بود. البته عصر در حدود ۴۹ هزا رو ۶۰۰ تومان بود در کنار بازار دلار، قیمت درهم امروز ۳۰ تومان افت کرد و تا ۱۳ هزار و ۷۱۰ تومان پایین آمده بود.

خبر مهمی که عصر به بازار رسید در رابطه با ممنوع شدن مبادلات با ارز در عراق بود. دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفته از ژانویه ۲۰۲۴ مصوب شده است که پول‌های رایج غیرملی در داخل عراق استفاده نشود و برای این کار جرم انگاری نیز در نظر گرفته شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید