بازگشت پرقدرت رافائل سیلوا به تیم استقلال /پیگیری سایر مهره های کلیدی

احتمالا استقلال یک زمستان پر سر و صدا را پشت سر خواهد گذاشت. جواد نکونام به صراحت از نیازهای تیمش برای جذب چندین بازیکن خبر داده و به مدیریت باشگاه اعلام کرده است که برای باقی ماندن در کورس قهرمانی و رقابت با تیم‌های مدعی، حداقل به پنج مهره جدید در تیمش نیاز دارد.

البته در این میان، استقلال نخستین خرید خود را قطعی کرده و رافائل سیلوا بازیکنی است که برای بازگشت به جمع آبی‌های پایتخت با مدیران باشگاه به توافق رسیده و نکونام نیز در نشست خبری پس از بازی با پیکان، به این موضوع اشاره کرد که طی روزهای آینده، شاهد حضور مدافع برزیلی در ایران خواهیم بود.

با جذب سیلوا و همچنین بازگشت مرادمند و سلیمی، خیال نکونام بابت خط دفاعی راحت می‌شود و او باید به سراغ سایر پست‌های مدنظرش برود. جایی که آبی‌ها نیاز ضروری به بازیکن جدید دارند تا بتواند خلاقیت را به تیم تزریق کرده و به مانند دیدار برابر گل گهر یا نیمه نخست جدال با پیکان، در بن بست تاکتیکی گرفتار نشوند.

خبر مرتبط
ستاره تیم فوتبال استقلال پدر شد +عکس

مهرداد محمدی با انتشار عکسی به دنیا فرزندش را اعلام کرد.

از این رو، جواد نکونام فهرستی را به مدیریت باشگاه استقلال تحویل داده که نام ستاره‌های مطرحی در آن دیده می‌شود که به طور قطع باید گفت جذب تمام آنها هرگز برای آبی‌ها میسر نیست ولی به خدمت گرفتن چند نفر از این لیست نیز می‌تواند ترکیب استقلال را برای نیم فصل دوم کاملا دگرگون کند.

ابتدا از خط دفاعی شروع می‌کنیم. با وجود بازگشت رافائل سیلوا و حضور ایمان سلیمی، آرمین سهرابیان، محمدحسین مرادمند و روزبه چشمی، اما نکونام قصد دارد یک مدافع دیگر را به خدمت بگیرد تا به مانند چند بازی اخیر، با بحران فقر مدافع روبه‌رو نشود که البته شاید با آمدن سیلوا، تقویت این پست در اولویت‌های دوم و سوم نکونام باشد.

عارف آقاسی که در فولاد تجربه همکاری با نکونام را دارد و پیش از این نیز در نیم فصل نخست لیگ بیست و یکم پیراهن استقلال را بر تن کرده بود، گزینه سرمربی آبی پوشان است. او در تابستان نیز مدنظر نکو قرار گرفته بود ولی در نهایت تصمیم گرفت تا به فوتبالش در تراکتور ادامه دهد.

البته استقلال برای خط دفاعی دست روی یک نام بزرگ گذاشته است. مجید حسینی که این روزها در کایسری اسپور به مهره‌ای ثابت تبدیل شده و تیمش نیز در رده چهارم حضور دارد، گزینه مورد نظر نکونام است که علی خطیر برای جذب او کار بسیار سختی دارد.

در خط میانی، گزینه‌ای که همواره به استقلال لینک شده، در فهرست نکونام حضور دارد. سعید عزت اللهی که بحث پیوستنش به سرخابی‌های پایتخت طی سال‌های اخیر همواره مطرح بوده، دیگر بازیکن موردنظر کادرفنی آبی‌هاست. او نیز به مانند حسینی تا پایان فصل با تیمش قرارداد دارد. وایله در تابستان برای جدایی سعید، مبلغ بالایی را از استقلال و پرسپولیس درخواست کرده بود و باید دید حاضر است که تابستان ۲۰۲۴ این بازیکن ملی پوش را رایگان از دست بدهد یا در زمستان با فروش او کسب درآمد کند.

نام امیرحسین حسین زاده نیز در فهرست نکونام قرار دارد. بازیکنی که تابستان نیز مذاکراتی با استقلال داشت ولی در نهایت باشگاه تراکتور حاضر به پرداخت مبلغ رضایت نامه این بازیکن به شارلوا شد. امید نورافکن نیز که به مانند حسین زاده تجربه حضور در استقلال و شارلوا را دارد، مدت‌هاست که مورد توجه آبی‌ها قرار گرفته و نکونام به دنبال جذب اوست که باید دید سپاهان رضایت نامه این بازیکن را صادر خواهد کرد یا خیر.

در ادامه فهرست بلند بالای سرمربی استقلال، نام لژیونرهای مطرح دیگری دیده می‌شود. علیرضا جهانبخش که اکنون در فاینورد هلند حضور دارد، یک نام رویایی برای حضور در جمع آبی‌هاست. بازیکنی که بسیار بعید به نظر می‌رسد به این زودی‌ها به لیگ برتر ایران بازگردد و باید دید مذاکره‌ای با وی صورت خواهد گرفت یا خیر.

علی قلی زاده که رکورد گران‌ترین خرید تاریخ لیگ لهستان را به نام خود ثبت کرده، شرایط خوبی در لخ پوزنان ندارد. قطعا این تیم حاضر نیست به راحتی وینگر ایرانی را از دست بدهد ولی نام او نیز در لیست نکونام دیده می‌شود. پس از آن، به دو نام مهم دیگر می‌رسیم که هر دو از استقلال راهی لیگ‌های اروپایی شده‌اند.

اللهیار صیادمنش که وضعیت خوبی در هال سیتی ندارد به همراه محمد محبی، بازیکنانی هستند که نکونام برای تقویت استقلال، نامشان را در اختیار علی خطیر قرار داده و باید دید که مدیریت باشگاه با بودجه‌ای که در اختیار دارد، موفق به جذب چند نفر از آنها می شود.

در این میان نام یک وینگر خارجی نام آشنا نیز دیده می‌شود. اوستون اورونوف ازبکستانی که در لباس نوبهار نامانگان و تیم ملی ازبکستان خوش درخشید و دروازه نساجی و تیم ملی ایران را باز کرد، مدت‌هاست مورد توجه نکونام قرار گرفته است. او بازیکن آزاد است و همه چیز را به بعد از جام ملت‌ها موکول کرده است.

حالا مدیرعامل آبی‌های پایتخت باید از میان این اسامی مطرح و فوق کهکشانی، نیازهای تیمش را برطرف کرده و استقلال را تقویت کند. باید دید که علی خطیر در این راه چقدر موفق عمل می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.