انتقاد بایدن از پنهان‌کاری لوید آستین

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تایید کرد که لوید آستین وزیر دفاع به دلیل اینکه به کاخ سفید درباره بستری شدنش اطلاع رسانی نکرده، دچار خطا شده اما این را هم گفت که به او اعتماد دارد.

خبر مرتبط
آستین همچنان در بیمارستان بستری است!

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: لوید آستین وزیر دفاع همچنان در بیمارستان بستری است و زمان ترخیص وی مشخص نیست.

به نقل از شبکه خبری ام.اس.ان.بی.سی، اظهارات بایدن در واکنش به سوالات خبرنگاران در جریان حضورش در یک کافی شاپ در پنسیلوانیا بود که یکی از خبرنگاران پرسید: آیا به آستین اعتماد دارید؟ و او هم گفت: بله اعتماد دارم.

خبرنگار از رئیس جمهوری آمریکا پرسید: آیا این یک خطا در قضاوت بود که او زودتر به شما نگفت؟

و بایدن پاسخ داد:‌ بله.

خبر مرتبط
دستورالعمل جدید کاخ سفید به وزیران

کاخ سفید روز سه‌شنبه متوجه شد لوید جی.آستین سوم وزیر دفاع یک ماه پیش به سرطان پروستات مبتلا شد و در ۲۲دسامبر بدون اطلاع کاخ سفید برای درمان این بیماری تحت بیهوشی عمومی و عمل جراحی قرار گرفت؛ اما بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده را در جریان قرار نداده بود.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید نیز پیشتر در یک نشست خبری گفته بود، کاخ سفید کاملا به آستین اعتماد دارد، اما این نخستین بار بود که بایدن خودش روز جمعه در جمع خبرنگاران به این مساله اذعان کرد.

آستین چند روز پس از عمل جراحی مربوط به سرطان پروستات، بستری شد. او اول ژانویه ۲۰۲۴ با آمبولانس به بیمارستانی منتقل و بعد به آی.سی.یو برده شد، اما تیم او به کاخ سفید درباره بستری شدنش تا چهارم ژانویه اطلاع رسانی نکردند.

در این میان، جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز به خبرنگاران گفته که عملکرد وزیر دفاع بی‌عیب و نقص بوده‌است.

وی ادعا کرد: مشارکت وزیر دفاع با روزهای دیگرش تفاوتی نداشت بجز آنکه او گزینه‌ها را به بایدن ارائه می‌کرد و از داخل بیمارستان با بایدن مباحثه داشت. ژنرال آستین به طور کامل در هر مساله‌ای که باید، حضور داشته‌است.

پنتاگون نیز نقش آستین را در حملات علیه حوثی‌ها تایید کرده‌است.

به طوریکه پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: آستین دو مکالمه با بایدن و تماس‌های روزانه با سایر مقام‌ها درباره چگونگی واکنش به حوثی‌ها (انصارالله) و انجام حملات علیه یمن داشته‌است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.