حال و هوای بازار ارز و طلا به روایت «اقتصادنیوز»؛

ریزش سنگین قیمت سکه و طلا / دلار اصلاح شد

کدخبر: ۶۲۲۲۱۱
اقتصادنیوز : در بازار امروز 24 دی 1402 طلا و سکه ریزش کردند قیمت دلار نیز اصلاح شد.
ریزش سنگین قیمت سکه  و طلا / دلار اصلاح شد

به گزارش اقتصادنیوز ، بررسی هسته مرکزی بازار ارز امروز یکشنبه ۲۴ دی ماه حکایت از این دارد  که نرخ حواله درهم که روز شنبه با ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان بسته شده بود امروز هم مانند روزهای گذشته با گپ مثبت  بازگشایی شد و به ۱۴ هزار و ۵۷۰ تومان رسید.

طبق ادعای برخی از معامله گران روند صعودی درهم  تا نزدیکی ظهر بیش تر شد و نرخ حواله به ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان رسید که نرخ برابری آن به دلار در حدود ۵۳ هزار و ۹۹۳ تومان محاسبه شد. البته قیمت درهم عصر امروز  در حدود ۱۴ هزار و ۵۳۰ تومان به فروش رسید که نسبت به روز قبل ۳۰ تومان رشد کرده بود. 

فارغ از نوسانات درهم ، قیمت دلار در هرات روز گذشته با ۵۲ هزار تومان به کار خود خاتمه داد  و امروز با ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان فعالیت کاری خود را  آغاز کرد و در نیمه ظهر به ۵۲ هزار و ۳۵۰ تومان رسید. البته عصر دلار هرات کانال ۵۲ هزار تومان را از دست داد و با ۵۱ هزار و ۹۵۰ تومان بسته شد.در تهران هم معامله گران مدعی بودند که اسکناس آمریکایی با ۵۲ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شده که در مقایسه با دیروز ۱۰۰ تومان افت کرده است. البته عصر امروز قیمت دلار فردایی تا سطح ۵۲ هزار و ۸۰ تومان پایین‌آمده بود. 

خبر مرتبط
تب هیجان دلار فروکش کرد/ تداوم عقبگرد قیمت دلار؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 25 دی

اقتصادنیوز: بنابر ادعای برخی از معامله گران، قیمت دلار در معاملات پشت خطی یکشنبه شب تا محدوده 52 هزار و 80 تومان عقب نشینی کرد.

در کنار بازار دلار ، قیمت سکه امروز روز پر نوسانی را تجربه کرد.طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر در ساعات ابتدای معاملات نقدی امروز این فلز گران بهای داخلی به ۳۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید اما  با انتشار سیاست‌های جدید بانک مرکزی در حوزه طلا و سکهُ بازار سکه از تب و تاب افتاد و قیمت سکه امامی تا ۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پایین‌ آمد.

خبر مرتبط
شوک ریزشی به بازار سکه/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 25 دی

اقتصادنیوز :قیمت سکه روز گذشته ریزش قابل توجهی را ثبت کرد و در معاملات پشت خطی هم قیمت سکه امامی به مسیر کاهشی خود ادامه داد و تا ۳۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عقب نشینی کرد.

آنطور که رسانه ها اعلام کرده اند محمد رضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی گفته سکه جدیدی در دستور کار است که به بازار عرضه می‌شود؛ سکه‌های جدید بدون تاریخ و بصورت تمام بهار آزادی با طرح جدید ضرب شده است.فرزین همچنین از افزایش عرضه طلا خبر داده و اعلام کرده این افزایش عرضه از طریق ضرب سکه‌های جدید و عرضه سکه‌های قبلی انجام می‌شود.طبق اظهارات فرزین سکه‌های جدید بانک مرکزی با سکه‌های قبلی ضرب شده تفاوت‌هایی دارد  و بانک مرکزی توان ضرب روزانه ۲۰ هزار سکه را دارد.همچنین فرزین از آغاز معاملات شمش طلا از روز چهارشنبه خبر داده و در این رابطه گفته تصمیم جدید ما این است که از چهارشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران عرضه شود.

از بازار سکه که بگذریم،  امروز قیمت طلا ۱۸ عیار هم با ۲ میلیون و ۶۵۷ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش رسید که در مقایسه با روز قبل نزدیک به ۳۵ هزار تومان ارزان شده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید