فردا؛ مراسم تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی اسرائیل در دمشق +جزئیات

مراسم تشییع پیکر سه تن از نیروهای نیروی قدس سپاه که روز شنبه سی‌ام دی در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمانی در محله «مزه» واقع در غرب دمشق به شهادت رسیدند، فردا (دوشنبه) در شهرک شهید محلاتی تهران برگزار می‌شود.

پیکر مطهر شهیدان حجت‌الله امیدوار (صادق امیدزاده)، حسین محمدی و محمدحسین صمدی ساعت ۸:۳۰ صبح از مقابل مسجد جامع پیامبر اعظم (ص) تا گلزار شهدای گمنام شهرک شهید محلاتی برگزار خواهد شد.

خبر مرتبط
شهادت یکی از مجروحان جنایت اسرائیل در دمشق/ آمار شهدا به ۵ نفر رسید

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت پاسدار رشید اسلام مدافع حرم "محمد امین صمدی" از مجروحین جنایت تروریستی صهیونیستی امروز در دمشق خبر داد.

به گزارش دفاع‌پرس، «حجت‌الله امیدوار» با نام جهادی «حاج صادق» از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه و از معاونین حاج قاسم سلیمانی بود که چندین بار مورد سوء قصد قرار گرفته بود. با توجه به نقش مهم این فرمانده در بیرون راندن آمریکایی‌ها از سوریه، نام وی بار‌ها در فهرست ترور موساد و سرویس‌های جاسوسی آمریکایی قرار گرفته بود.

چندی پیش واشنگتن‌پست در گزارشی به فعالیت‌های نیروی قدس سپاه و شخص حاج صادق به عنوان یکی از تهدید‌ها علیه حضور آمریکایی‌ها در سوریه پرداخته بود. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز از وی به عنوان یکی از اضلاع پشتیبانی نیرو‌های مقاومت در منطقه یاد کرده بود.

خبر مرتبط
جزئیات تازه از حمله امروز اسرائیل به دمشق+ فیلم

برخی منابع از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به حومه دمشق خبر دادند. در همین حال شبکه العالم، خبرهایی از حمله رژیم صهیونیستی به منطقه سیده زینب سلام الله علیها در دمشق حکایت دارد.

شهید امیدوار اصالتا اهل کرمانشاه و از نیرو‌های با سابقه در دوران دفاع مقدس بود. کتاب «ر» شامل تصویری از او به همراه شهید «رسول حیدری» در مناطق غربی ایران در حال مبارزه با ضد انقلاب و منافقین این منطقه در دهه ۶۰ است.

همچنین در پی این حمله حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی آورد: «بار دیگر رژیم جنایت‌کار صهیونیستی در اقدامی تروریستی با تجاوز آشکار به حریم هوایی سوریه تعدادی از نیرو‌های سوری و پنج تن از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران را که در کسوت مستشاری و در پاسداری از حرم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوریه حضور داشتند، به شهادت رساند.

اینجانب با محکوم کردن این ترور بزدلانه، شهادت مستشاران سرافراز ایران اسلامی، حجت الله امیدوار، علی آقازاده، حسین محمدی، سعید کریمی و محمدامین صمدی را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، ملت شهیدپرور ایران، مبارزان جبهه مقاومت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هم‌رزمان و خانواده‌های گرانقدر این شهیدان والامقام تسلیت می‌گویم.

بی‌شک تداوم این‌گونه اقدامات تروریستی و جنایتکاران که حاکی از شکست و ناکامی روزافزون رژیم نامشروع صهیونیستی در رسیدن به اهداف پلید خود و عمق استیصال و درماندگی در مقابل رزمندگان جبهه مقاومت است از سوی جمهوری اسلامی ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند.

جنایات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی که با زیر پا گذاشتن همه معاهدات جهانی و اصول انسانی، در سایه حمایت کشور‌های سلطه‌گر و در رأس همه آن‌ها آمریکا و سکوت مجامع جهانی رقم می‌خورد، قطعاً لکه ننگ دیگری در پرونده سیاه همه مدعیان حقوق بشر خواهد بود.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.