توقیف یک شناور حامل سوخت قاچاق در خلیج‌فارس / تحویل 14 خدمه خارجی به مقام قضایی + جزئیات

سردار حیدر هنریان مجرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر یکی از مأموریت‌های نیروی دریایی سپاه را مبارزه با قاچاق سوخت در خلیج‌فارس دانست و اظهار داشت: سپاه در عرصه مقابله با سوخت قاچاق به‌صورت شبانه‌روزی شناورها را در خلیج فارس مورد رصد و پایش قرار می‌دهد.

وی از شناسایی یک کشتی خارجی حامل کالای قاچاق خبر داد و بیان کرد: با اشراف کامل و رصد اطلاعاتی رزمندگان دریادل منطقه دوم نیروی دریایی سپاه، صبح امروز یک شناور خارجی با پرچم یک کشور از اقیانوسیه با ۲ میلیون لیتر سوخت گازوئیل قاچاق شناسایی کرد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه اضافه کرد: پس از شناسایی این کشتی با حکم قضایی در ۶۰ مایلی ساحل بندر بوشهر توقیف شد و ۱۴ خدمه خارجی آن که از ۲ کشور آسیایی هستند، دستگیر شد.

سردار هنریان مجرد از انجام مراحل قانونی و تحویل خدمه این شناور به مقام قضایی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: محموله سوخت قاچاق کشف شده با حکم قانون در حال تحویل به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی استان بوشهر است.

وی با بیان اینکه این چندمین شناور توقیفی سوخت قاچاق در خلیج فارس است اضافه کرد: این شناور از زمان سوخت‌گیری در رصد اطلاعاتی قرار داشت و پس از ورود به محدوده عملیاتی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران توقیف شد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه بیان کرد: نیروی دریایی سپاه با بکارگیری ابزار‌های شناسایی به‌روز، تمام تحرکات در خلیج فارس‌ تحت رصد و پایش قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.