هشدار سازمان ملل درباره غزه/ اوضاع بحرانی شد

بر اساس گزارش سازمان ملل، تاسیسات تصفیه آب در غزه به دلیل اتمام سوخت، فعالیت خود را متوقف کرده‌اند و ادامه جنگ سبب شده تا زندگی در این باریکه به شدت سخت شود.

پس از اقدام آمریکا، استرالیا، کانادا در زمینه توقف کمک‌های مالی به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی، امروز گزارش شد که برخی دیگر از رهبران کشورهای اروپایی به این ائتلاف ضد فلسطینی می‌پیوندند.

شش کشور اروپایی، کمک‌های مالی خود به این آژانس سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی را به دلیل ادعاهای مبنی بر دست داشتن برخی از کارکنان این سازمان در حملات ۷ اکتبر حماس به رژیِم صهیونیستی متوقف کردند.

خبر مرتبط
جهاد اسلامی خط و نشان کشید/ صهیونیست‌ها زیر شن‌های غزه هم به اسرای خود نمی‌رسند

ابوحمزه اظهار داشت: عملیات‌هایی که اعلام می‌کنیم برای بالابردن روحیه ملت و مقاومت فلسطین نیست، بلکه دارای پیام‌هایی نظامی است که به دشمن اشغالگر رسیده است.

انگلیس، آلمان، ایتالیا، هلند، سوئیس و فنلاند در زمینه توقف کمک‌های مالی به این آژانس سازمان ملل به آمریکا، استرالیا و کانادا پیوستند.  این در حالی است که کمک‌های این سازمان یکی از مهم‌ترین منابع حیاتی برای حمایت از مردم غزه در شرایط کنونی محسوب می‌شود.

«اسرائیل کاتز» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز کشورهای غربی را به تعلیق بیشتر کمک‌های مالی خود تشویق کرده است و خواستار جایگزینی آژانس دیگری به جای آنروا شده است.

خبر مرتبط
برنامه اسرائیل لو رفت/ جنگ غزه تا کی ادامه دارد؟

افیر سوفیر، وزیر مهاجرت و ادغام رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنگ علیه غزه احتمال دارد تا ۲ سال دیگر یعنی تا سال ۲۰۲۶ ادامه داشته باشد.

با این حال ادعاهای وی با واکنش جدی معاون سخنگوی سازمان ملل همراه شده است. «فرحان حق» در اظهاراتش عنوان کرده است ما به لفاظی‌های اسرائیل پاسخی نمی‌دهیم. آنروا دارای سابقه بسیار قوی است و ما بارها بر اقداماتی که انجام داده تاکید کرده‌ایم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.