فوری/ تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده روز چهارشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد که سه نهاد و یک فرد مستقر در لبنان و ترکیه را به دلیل حمایت مالی از نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شبکه مالی حزب الله تحریم کرده است.

خبر مرتبط
آمریکا یک بانک عراقی را تحریم کرد/ دلیل تحریم بانک الهدی چیست؟

وزارت خزانه داری آمریکا، بانک عراقی «الهدی» را که به زعم خود تامین کننده مالی تروریسم خواند، تحریم کرد.

در این بیانیه ادعا شده است: «این نهادها صدها میلیون دلار درآمد از فروش کالاهای ایرانی از جمله فروش به دولت سوریه به دست آورده اند. این فروش کالا، منبع اصلی تامین مالی برای ادامه فعالیت های تروریستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب الله و حمایت از دیگر سازمان های تروریستی در سراسر منطقه است.»

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی ادعا کرد: «اقدام امروز بر عزم آمریکا برای جلوگیری از بهره برداری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه های تروریستی وابسته به آن از سیستم تجارت بین المللی با هدف تأمین مالی فعالیت های بی ثبات کننده خود تأکید می کند. »

خبر مرتبط
تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران

وزارت امور خارجه انگلیس روز دوشنبه از اقدام هماهنگ این کشور و آمریکا برای تحریم هفت نفر و یک نهاد وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بهانه مسائل حقوق بشری خبر داد.

معاون وزیر خزانه داری آمریکا گفت: «ایالات متحده آمریکا به اقدامات خود برای افشا و مختل کردن این طرح‌های غیرقانونی ادامه خواهد داد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.