ادعای جدید سنتکام؛ حملات متعدد علیه سیستم های موشکی نیروهای یمنی

ارتش ایالات متحده روز پنجشنبه تأیید کرد که نیروهای این کشور حملات متعددی را علیه سیستم های موشکی نیروهای یمنی ترتیب داده اند و مدعی شد «حوثی‌ها» (انصارالله یمن) آماده حملاتی می شود که نیروی دریایی و کشتی های تجاری ایالات متحده را تهدید می کند.

خبر مرتبط
ادامه حملات آمریکا و انگلیس به یمن/استان الحدیده هدف قرار گرفت

منابع رسانه‌ای از حمله جدید آمریکا و انگلیس به استان الحدیده یمن خبر دادند.

بر اساس این گزارش، در بیانیه صادر شده از سوی سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس، اواخر چهارشنبه به وقت صنعا، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده دفاع شخصی، حمله ای علیه دو موشک کروز ضد کشتی متحرک نیروهای یمنی انجام دادند که برای شلیک علیه کشتی‌ها در دریای سرخ آماده شده بودند.
در اواخر همان شب، نیروهای سنتکام «حمله دومی را علیه موشک کروز حمله زمینی متحرک حوثی که آماده پرتاب بود» انجام دادند.

خبرگزاری آنادولو نیز روز پنجشنبه در گزارشی نوشت: سنتکام می گوید حوثی‌ها (انصارالله یمن) در تاریخ ۶ فوریه (۱۷ بهمن) بین ساعت ۰۱:۴۵ بامداد تا ۰۴:۳۰ بعد از ظهر به وقت محلی عربستان سعودی، شش موشک بالستیک ضد کشتی به سمت جنوب دریای سرخ و خلیج عدن شلیک کردند.

خبر مرتبط
تجاوز دوباره آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن

منابع خبری چهارشنبه شب از حملات آمریکا و انگلیس به استان الحدیده واقع در غرب یمن خبر دادند.

این بیانیه مدعی است: سه فروند از این موشک‌ها به سمت کشتی باری متعلق به یونان با نام «MV Star Nasia» با پرچم جزیره مارشال که در حال عبور از خلیج عدن بود، شلیک شده و این حمله باعث خسارتی جزئی شده و تلفات و زخمی در پی نداشته است.

بر پایه این بیانیه، «یک موشک دیگر در حوالی ساعت ۱۴:۰۰ در نزدیکی این کشتی سقوط کرده و حمله موشکی دیگری به همین کشتی در حوالی ساعت ۱۶:۳۰ توسط ناو جنگی ایالات متحده USS Laboon خنثی شده است.
سه موشک نیز به یک کشتی باری انگلیس با پرچم باربادوس در دریای سرخ شلیک شده اما آسیبی به آن وارد نشده است.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.