واکنش شدید رئیس جمهور کره جنوبی به جنجال درباره بانوی اول

این اظهارات یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی، واکنشی با هدف کنترل خشم عمومی و تحت تاثیر قرار دادن احساسات رای دهندگان ارزیابی می‌شود.

خبر مرتبط
روابط اقتصادی کره شمالی با سئول شکرآب شد/ لغو تمامی توافق‌ها با کره‌جنوبی

مجلس عالی خلق کره‌شمالی امروز (پنج‌شنبه) به لغو تمامی توافق‌ها با کره‌جنوبی در زمینه ارتقای همکاری‌های اقتصادی رأی مثبت داد.

یون در مصاحبه ای تلویزیونی با شبکه «کی بی سی» تصریح کرد این اقدام یک توطئه به شمار می آید.

به استناد گزارش‌های خبری، در پی افشای تصاویری که نشان می‌دهد همسر رئیس‌جمهور کره‌جنوبی یک کیف زنانه از برند بسیار گرانقیمت «دیور» هدیه گرفته، یون سوک یول و حزبش را گرفتار جنجال کرد و ممکن است این مساله تلاش سیاست‌مداران این حزب را برای جلب اکثریت پارلمانی در انتخابات آوریل ۲۰۲۴ تحت الشعاع قرار دهد.

خبر مرتبط
سئول دست به کار شد/ اقدامات جدید برای مقابله با تهدید اتمی کره شمالی

وزارت دفاع کره جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد که در حال بررسی طرحی برای ایجاد یک فرماندهی جدید برای مقابله با تهدیدات اتمی کره شمالی در سئول است.

این اقدام همسر یون سوک یول کاهش محبوبیت رئیس جمهوری کره جنوبی را در پی داشته است. نظرسنجی ها پس از این اقدام بانوی اول کره جنوبی از افت شدید محبوبیت رئیس جمهور این کشور در ۹ ماه گذشته خبر می‌دهد.

در نظرسنجی اخیر گالوپ کره جنوبی، میزان عدم تایید یون از ۵۸ درصد به ۶۳ درصد افزایش یافت. این گروه نظرسنجی «مساله» پیرامون بانوی اول را به عنوان یکی از دلایل افت این محبوبیت نشان می دهد.

اگرچه برخی از اعضای حزب رئیس جمهوری کره جنوبی این اقدام را از پیش تعیین شده و یک بازی سیاسی تلقی می کنند، ولی افکار عمومی چنین مساله ای را بر نمی‌تابد.

در حال حاضر قانونگذاران مخالف دولت کره جنوبی می گویند بانوی اول به شیوه مناسبی عمل نکرده و تحقیقات در این خصوص را خواستار شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.