قیمت مسکن در ۱۰ منطقه تهران کاهشی شد

 

 بررسی آمار مرکز آمار ایران نشان می‌دهد متوسط قیمت هر مترمربع مسکن طی دیماه امسال به ۸۰ میلیون و ۶۱ هزار تومان افزایش یافته است. متوسط قیمت مسکن در آذرماه امسال ۸۰ میلیون و ۲۹ هزار تومان بود.

در ماه گذشته متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه یک به رکورد ۱۶۶ میلیون و ۳۹۲ هزار تومان رسید. متوسط قیمت در این منطقه طی آذرماه حدود ۱۵۷ میلیون تومان بود. در بین مناطق ۲۲ گانه تهران، متوسط قیمت مسکن در ۱۱ منطقه طی ماه گذشته در مقایسه با آذرماه روند کاهشی داشته است.

بر این اساس قیمت مسکن در منطقه ۲ از حدود ۱۲۲ میلیون تومان به ۱۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافته است. در منطقه ۳ نیز همین اتفاق افتاده است؛ در این منطقه قیمت از حدود ۱۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان با حدود ۲ میلیون کاهش به ۱۳۴ میلیون و ۶۰۰ تومان رسیده است.

خبر مرتبط
خبر خوش برای متقاضیان مسکن/ منتظر این تسهیلات باشید!

بانک مسکن به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر در راستای اجرای مسوولیت‌های محوله در پیشبرد نهضت ملی مسکن و حمایت از اقشار مختلف جامعه، طرح های ویژه مشتریان را آغاز کرد.

در منطقه 6 قیمت مسکن از حدود 108 میلیون تومان به حدود 100 میلیون تومان کاهش یافته است. متوسط قیمت مسکن در مناطق 7، 8 و 9 نیز به ترتیب حدود 2 میلیون تومان، حدود 10 میلیون و حدود 3 میلیون کاهش یافته است.

به گزارش تسنیم، در مناطق 15 و 18 نیز کاهش قیمت مسکن به ترتیب حدود یک میلیون و حدود 400 هزار تومان بوده است. در منطقه 20 کاهش قیمت حدود یک میلیون تومانی و در منطقه 21 نیز کاهش قیمت حدود 2 میلیون تومانی در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور طی دیماه امسال ثبت شده است.

در منطقه 22 نیز قیمت مسکن از حدود 61.5 میلیون تومان آذرماه امسال به حدود 83.3 میلیون تومان افزایش یافته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.