درخواست فوری ۱۹ آژانس امداد رسانی سازمان ملل درباره غزه

۱۹ آژانس امداد سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه ای مشترک خواستار آتش بس فوری و کمک مجدد به آژانس سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) شدند.

خبر مرتبط
اسرائیل هیچ استراتژی دقیقی برای رفح ندارد

به گزارش بلومبرگ، اسرائیل مدعی است می‌خواهد تا قبل از حمله به شهر تحت کنترل حماس در غزه، بیش از یک میلیون غیرنظامی را از رفح جابجا کند، این در حالیست که مقامات به طور خصوصی اذعان می‌کنند هیچ استراتژی دقیقی برای چگونگی انجام آن، مدت زمان آن و اینکه مردم به کجا خواهند رفت، ندارند.

در این بیانیه آمده است: «هیچ مقداری از کمک های بشردوستانه، ماه‌های طولانی را که خانواده‌های غزه از کمک ها محروم بوده اند، جبران نخواهد کرد. این تلاش ما برای نجات عملیات بشردوستانه است.»

از دیگر درخواست های رهبران سازمان ملل می توان به آزادی اسرا، حفاظت از غیرنظامیان و زیرساخت ها، نقاط مرزی ارسال کمک و تضمین های امنیتی برای تحویل کمک، یک شبکه ارتباطی پایدارهمراه با جاده های قابل عبور و محله های پاکسازی شده از مواد منفجره اشاره کرد.

خبر مرتبط
حمله هکری به شبکه اصلی تلفن اسرائیل/ مسئولیت اختلال را چه کسی بر عهده گرفت؟

هکر‌های سودانی با حمله به شبکه اصلی تلفن رژیم صهیونیستی، آن را از کار انداختند.

در این نامه همچنین از رهبران جهان خواسته شده است که "برای جلوگیری از یک فاجعه بدتر" سریع اقدام کنند.

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که وضعیت بهداشتی "غیر انسانی" در غزه در حال بدتر شدن است و نظرسنجی اخیر سازمان ملل نشان می دهد که بیش از ۱۵ درصد از کودکان زیر ۲ سال در شمال غزه با سوء تغذیه حاد مواجه هستند.

آدهانوم گفت: هرچه جنگ طولانی‌تر شود و کمک ها قطع شود، این رقم افزایش خواهد یافت.

اوایل این هفته، برنامه جهانی غذا تحویل کمک‌ها به شمال غزه را به دلیل نبود امنیت متوقف کرد. آژانس‌های امدادی هشدار داده‌اند که گرسنگی و بیماری می‌توانند ترکیبی مرگبار باشند.

به گفته برنامه جهانی غذای سازمان ملل این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که کاروان برنامه جهانی غذا که از شهر غزه به سمت شمال حرکت می کرد، روز یکشنبه «در محاصره انبوهی از مردم گرسنه در نزدیکی ایست بازرسی وادی غزه» قرار گرفت. زمانی که همان کاروان در روز دوشنبه تلاش کرد سفر خود را به شمال از سر بگیرد، با "آشوب و خشونت کامل به دلیل فروپاشی نظم مدنی" مواجه شد.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل افزود:«چند کامیون بین خان یونس و دیرالبلاح غارت شد و یک راننده کامیون مورد ضرب و شتم قرار گرفت. در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه گفت: آرد باقی‌مانده در کامیون‌ها در شهر غزه، در میان تنش بالا و خشم انفجاری توزیع شد. تصمیم برای توقف تحویل غذا به شمال نوار غزه مشکل بوده است و به این معنی است که وضعیت در این منطقه بدتر خواهد شد و افراد بیشتری در معرض خطر مرگ ناشی از گرسنگی هستند.

بر اساس تحلیل نهاد گلوبال نیوتریشن کلاستر، که در زمینه کمک‌های بشردوستانه به رهبری صندوق بین‌المللی اضطراری کودکان سازمان ملل (یونیسف) فعال است، ۱۵.۶ درصد از کودکان زیر دو سال در شمال غزه دچار سوءتغذیه حاد هستند. ارتش اسرائیل تقریباً به طور کامل کمک ها را برای هفته ها به شمال غزه قطع کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.