ایران اعتراض خود را به کویت ابلاغ کرد/ ادعاهای یکجانبه درباره میدان گازی آرش قابل قبول نیست

به‌دنبال رویکرد دولت کویت در هفته‌های اخیر جهت طرح موضوع میدان آرش در فضای رسانه‌ای، «محمد علی‌بک» دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار «بدر المنیخ» سفیر کویت در تهران در روز پنجشنبه مراتب اعتراض و ناخرسندی ایران را نسبت به این رویکرد به او ابلاغ نمود.

خبر مرتبط
پاسخ ایران به بیانیه پایانی سفر امیر کویت به بحرین درباره میدان آرش

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تصریح کرد، جمهوری اسلامی ایران همواره بر حل و فصل موضوع میدان آرش از طریق گفت وگو و براساس مذاکرات پیشین کارشناسان تاکید دارد.

در این ملاقات مدیر کل خلیج فارس وزارت امور خارجه ایران با اشاره به سوابق مذاکراتی بین ۲ کشور تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که توافق درخصوص این موضوع در فضای همکاری و احترام به منافع و مصالح مشترک قابل دسترسی است». 

علی‌بک افزود: «بدون شک طرح ادعاهای یکجانبه در بیانیه‌های مختلف و رسانه‌ها نمی‌تواند گامی به جلو برای حل این پرونده قلمداد شده و هیچ‌گونه حقی برای طرف بیان‌کننده این مواضع ایجاد نخواهد کرد». 

خبر مرتبط
دیدگاه شفاف ایران درباره میدان آرش

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه دیدگاه ایران را درباره میدان آرش با شفافیت بیان کردم، گفت: آنچه در این باره مطرح است در چارچوب سازوکار حقوقی قابل پیگیری است و طرح مسائل فنی در رسانه‌‌ها کمکی به حل‌‌وفصل موضوع نخواهد کرد. به گزارش «شانا»، ناصر کنعانی در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران درباره اقدام‌‌های وزارت امور خارجه در قالب دیپلماسی اقتصادی اظهار کرد: استفاده از تمام ظرفیت‌‌های ممکن در تقویت روابط خارجی از اولویت‌‌های دولت است و وزارت خارجه هم به‌‌عنوان بازوی اجرایی دولت از همه ظرفیت‌‌های خود استفاده می‌کند و ماموریت معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز همسو با این رویکرد است.

دستیار وزیر امور خارجه ایران همچنین بر آمادگی تهران برای انجام دور جدید گفت‌وگوها با دولت کویت در فضای دوستانه و با هدف رسیدن به یک راه حل مرضی‌الطرفین تاکید کرد.

بدر المنیخ، سفیر کویت نیز در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه ۲ کشور و تصمیم دولت کویت برای گسترش روابط تاکید کرد: «مراتب مورد نظر را در اولین فرصت به مراجع ذی‌ربط دولت کویت منتقل خواهد کرد».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.