روایت رضوانی‌فر از حجم مبادلات تجاری کشور/تجارت ۵۵ میلیون دلاری با کشورهای همسایه

به گفته محمد رضوانی‌فر، رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، از مجموع مبادلات تجاری ایران با کشور‌های همسایه در ۱۱ ماهه ابتدای امسال، ۲۵ میلیارد و ۸۴۴ میلیون دلار آن به صادرات و ۲۹ میلیارد و ۴۳۱ میلیون دلار به واردات اختصاص داشته است.

خبر مرتبط
رکوردزنی مبادلات تجاری ایران و روسیه در سال گذشته

محمد مخبر و نخست وزیر روسیه با اشاره به شکسته شدن رکورد مبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته بر لزوم تقویت و توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری فیمابین در تمامی بخش ها تاکید کردند.



تجارت ۵۵ میلیون دلاری ایران با ۱۵ کشور همسایه

به گفته رئیس کل گمرک ایران حجم مبادلات تجاری کشورمان در ۱۱ ماهه سال جاری با کشور‌های همسایه با ۲.۵ درصد افزایش به رقم ۵۵ میلیارد و ۲۷۵ میلیون دلار رسید.
خبر مرتبط
افزایش سطح مبادلات تجاری و اقتصادی ایران با بلاروس

معاون اول رئیس جمهور گفت:با توجه به ارتقای روابط سیاسی طی دو سال گذشته ،می‌توان سطح مبادلات تجاری و اقتصادی را به یک میلیارد دلار در سال افزایش داد.



رضوانی‌فر با اشاره به اینکه در ۱۱ ماهه سال جاری ارزش صادرات ایران به ۸ کشور همسایه با کاهش و با ۷ کشور دیگر همسایه با افزایش روبرو بوده است، اظهار داشت: در این مدت ارزش صادرات ایران به کشور‌های عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، کویت، قطر و عربستان سعودی کاهش داشته است.

به گفته معاون وزیر اقتصاد ارزش صادرات ایران در این مدت با کشور‌های امارات متحده عربی، پاکستان، افغانستان، عمان، فدراسیون روسیه، قزاقستان و بحرین با افزایش روبرو بوده است.


افزایش ۳۵ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران


وی همچنین در خصوص افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران بیان داشت: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در ۱۱ ماهه سال جاری با ۳۵ درصد افزایش به رقم ۱۶ میلیون و ۱۲۲ هزار تن رسید.

حمید حسینی عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق، نیز در خصوص تجارت با عراق می‌گوید: صادرات ایران به عراق با احتساب صادرات برق و خدمات فنی و مهندسی، تا پایان سال به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.