واکنش سازمان ملل به انتخابات مجلس ایران

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل در واکنش به میزان مشارکت مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان از هرگونه اظهارنظری در این زمینه خودداری کرد.

در نشست خبری روز سه شنبه به وقت محلی سخنگوی سازمان ملل ، خبرنگاری با اشاره به میزان مشارکت مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، از او پرسید که آیا دبیرکل سازمان ملل معتقد است انتخابات در ایران آزاد و عادلانه بوده است؟

خبر مرتبط
اعلام رسمی میزان مشارکت در انتخابات مجلس/ چند میلیون نفر رای دادند؟

وزیر کشور گفت: آمار مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ۴۱ درصد بود که یعنی حدود ۲۵ میلیون نفر در این انتخابات شرکت داشتند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار شد. نامزدهای این انتخابات برای دستیابی به ۲۹۰ کرسی قوه مقننه و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری با یکدیگر رقابت کردند.

احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در نشستی خبری درباره انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری، نرخ مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را ۴۱ درصد دانست و گفت: شاهد جمعیت ۲۵ میلیون نفری پای صندوق رأی بودیم؛ همچنین شمار آرای سفید در سراسر کشور ۵ درصد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.