عکس اولین تاکسی برقی که به تهران رسید

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در دویست و بیستمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه اعطای مجوز به شهرداری جهت انجام معاملات مربوط به تکمیل پروژه احداث پایانه جدید شرق گفت: پس از اینکه کار آغاز شد، شهروند با راهبری معاونت مالی پای کار آمد تا انتفاع بیشتری از شهر صورت بگیرد. مدتی طول کشید تا مشکل زمین و پیمانکار حل شود که خوشبختانه حل شد.

محسن هرمزی با بیان اینکه فاز اول ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: در خردادماه سال آینده تعاونی های حمل و نقل در پایانه شرق مستقر خواهند شد. فاز دوم نیز نیاز به جانمایی ساختمان و اختصاص بودجه برای اجرا دارد.

هرمزی همچنین در جریان بررسی لایحه اعطای مجوز جهت انجام معاملات و انعقاد قراردادهای خرید و پذیرش سرمایه گذاری های خارجی در حوزه حمل ونقل و خدمات شهری نیز با بیان اینکه عملیات فنی و پیگیری برای قراردادها از ۹ ماه پیش آغاز شده است، تأکید کرد: وزارت کشور، وزارت صمت و بانک مرکزی کنار ما قرار گرفتند و دلیل آن ناترازی بنزین و موضوع آلودگی بود. در بازدیدی که رئیس جمهور از مترو پرند داشت، محور صحبت های خود را بر برقی سازی قرار داد. بنابراین شهرداری با همکاری بانک مرکزی و سایر دستگاه ها همت خود را به کار گرفت و این اقدام قطعاً تحولی در کشور ایجاد خواهد کرد.

او ادامه داد: برای انتخاب اتوبوس ها و تاکسی ها جلسات متعددی با کمیسیون عمران و حمل و نقل برگزار شد. اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی امشب به تهران می رسد و یکشنبه هفته آینده اعضای شورا می توانند از آن بازدید کنند. ما این وسایل نقلیه را از بین بسته ۱۱گانه وزارت صمت انتخاب کردیم. تاکسی های انتخابی در پکن و گوانگژو تاکسی هستند.

هرمزی با بیان اینکه تولیدکنندگان انتخابی بین صادرکنندگان رتبه اول کشور چین را به خود اختصاص داده بودند، یادآور شد: پس از رایزنی ها قیمت‌ها به شکل معناداری کاهش یافت. درخواست ما این است اعضای شورا این لایحه را تصویب کنند. ما برای طرف چینی دو هفته زمان در نظر گرفتیم و اگر دیرتر ابلاغ شود به تعطیلات نوروزی برخورد می کنیم و تعلل ایجاد خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.