روسیه: نشست شورای امنیت درباره اوکراین برگزار شود

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دایم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد مسکو درخواست کرده تا در ۲۲ مارس نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین برگزار شود.

خبر مرتبط
متحد پوتین: تسلیم اوکراین تنها راه‌حل پایان جنگ روسیه است

فیلسوف و نظریه‌پرداز برجسته روسی به العربیه انگلیسی گفت که تسلیم اراضی اوکراین و توقف ارائه تسلیحات به این کشور «تنها راه» پایان جنگ روسیه است.

پولیانسکی در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد «خوب بود اگر نمایندگان ناتو در شورای امنیت منطق حیله‌گرانه این ائتلاف را برای ما توضیح می دادند. رهبران آن ابتدا به ما گفتند که ناتو باید در اوکراین گسترش یابد زیرا روسیه هرگز به یک کشور عضو ناتو حمله نخواهد کرد.

وی دراین‌باره افزود: آیا در اظهارات شما عقل سلیم و سازگاری وجود دارد؟ با این حال، به شکلی آشکار نشان داده می شود که شما از روسیه به عنوان یک دشمن و متجاوز تصویر می کنید و از این واقعیت اجتناب می کنید که تجاوز شما به روسیه با دخالت اوکراین حداقل ده سال پیش آغاز شده است.

خبر مرتبط
روسیه مدعی شد: ۴ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را منهدم کردیم

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافندی این کشور بامداد امروز ۴ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را منهدم کردند.

پولیانسکی در ادامه گفت «ما در نشست جداگانه شورای امنیت (سازمان ملل) در ۲۲ مارس، همه این مسائل را که برای همکاران غربی ما ناخوشایند است، به تفصیل مورد بحث قرار خواهیم داد».

این دیپلمات روس همچنین افزود نیکلاس دی ریویر، نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد در جریان سخنرانی خود در این نشست درباره ابتکار امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه برای اعزام نیروهای کشورهای غربی به اوکراین، چیزی نگفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.