ادعای جنجالی ریشی سوناک درباره جنگ غزه/ با آتش بس دائم مخالف هستیم

وی با بیان اینکه دولت لندن کمک‌ها به مردم فلسطین را سه برابر کرده است، افزود که برای برقراری آتش‌بس در غزه، از تمام ابزارهای دیپلماتیک استفاده خواهد کرد.

نخست وزیر انگلیس در حالی این مطلب را بیان کرد که دولت انگلیس به عنوان یکی از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی، با برقراری آتش‌بس دائم در غزه مخالف و معتقد است که چنین اقدامی باعث جسورتر شدن مقاومت فلسطین خواهد شد. سوناک پیشتر گفته بود که تنها درصورت آزادی تمام اسرای اسرائیلی و توقف حملات نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین، از آتش‌بس پایدار و دائم حمایت می‌کند.

خبر مرتبط
بایدن آب پاکی را روی دست اسرائیل ریخت/ خبری از انجام عملیات نظامی در رفح نیست

کاخ سفید تاکید کرد که اسرائیل تاکنون هیچ برنامه‌ای درباره امنیت فلسطینی‌های غیرنظامی در منطقه رفح ارائه نکرده است.

این درحالی است که رژیم صهیونیستی با حمایت تمام قد غرب و برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ نیروهای مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۱ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۲ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

نخست وزیر انگلیس در بخش دیگری از سخنان خود، به معضل اسلام‌هراسی در این کشور پرداخت و آمارها در این زمینه را «تکان دهنده» توصیف کرد.

سوناک گفت: جرائم مرتبط با نفرت از مسلمانان سه برابر شده است. مسلمانان به ویژه زنان مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرند و این وضع قابل قبول نیست.

وی ادعا کرد: من همواره کنار مسلمانان علیه اسلام‌هراسی ایستاده‌ام.

نخست وزیر انگلیس بر همین اساس عنوان کرد که دولت انگلیس ۲۹ میلیون پوند برای تامین امنیت مساجد و مدارس اسلامی انگلیس تخصیص داده و این بودجه به مدت چهار سال تجدید می‌شود.

وی در پایان با تبریک ماه مبارک رمضان گفت: در میانه تمام تاریکی‌های جهان، امیدوارم هنگامی که کنار خانواده و دوستان خود برای افطار جمع می‌شوید، در صلح و آرامش باشید.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.