انتقاد جدی معاون دبیرکل سازمان ملل از جنایات اسرائیل در غزه

مارتین گریفیتس، در حساب کاربری خود در رسانه ایکس نوشت: "توزیع کمک ها در غزه باید به شیوه ای امن و قابل پیش بینی انجام شود. عدم تامین این شرایط بی رحمی است."

خبر مرتبط
هشدار جدی ایران در سازمان ملل/پیامدهای تشدید اسلام‌هراسی در کشورهای غربی

نماینده دائم ایران در سازمان ملل درباره پیامدهای تشدید اسلام‌هراسی در کشورهای غربی هشدار داد.

گریفیتس با انتقاد از گزارش‌ها مبنی بر کشته و زخمی شدن ۱۷۵ نفر از افرادی که در غزه به دنبال دریافت کمک بوده اند, با قاطعیت گفت: "این حوادث نباید ادامه یابد."

وی همچنین بر ضرورت "پایان دادن به جنگ" در غزه تاکید کرد.

به گزارش دفتر رسانه های دولتی در غزه، ارتش رژیم صهیونیستی در ۴۸ ساعت گذشته پنج قتل عام در مراکز توزیع کمک و امداد رسانی به مردم غیرنظامی انجام داده است.

به گزارش ایرنا, معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری روز چهارشنبه اعلام کرد که حمله اسرائیل به مراکز امدادی در غزه و جنگ در این منطقه باید متوقف شود.

این مقام سازمان ملل در حساب کاربری خود در رسانه "ایکس" نوشت: زمانی که تیم‌ها و تجهیزات ما دائماً در معرض تهدید هستند، چگونه می‌توانیم عملیات کمک رسانی را ادامه دهیم؟ حملات به این مراکز باید متوقف شوند. این جنگ باید متوقف شود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.