خبر فوری: وقوع زمین لرزه در استان فارس/اورژانس به حالت آماده باش درآمد

غلامرضا غلامی با اعلام این خبر افزود: بلافاصله به محض وق.ع زمین لرزه تیم های ارزیاب به منطقه و کانون زمین لرزه اعزام شدند و تاکنون خسارتی گزارش نشده است.

همچنین اسماعیل کیانپور جانشین اورژانس لارستان در تکمیل این خبر افزود: پنج تیم ارزیاب به کانون زلزله و شعاع آن اعزام شدند و پس از بررسی مناطق توسط پایگاه های بیغرد، فیشور، خنج، سیف آباد و بیرم مشخص شد که این زمین لرزه در این مناطق خسارت جانی و مالی نداشت.

جانشین اورژانس لارستان و مسئول EOC ادامه داد: کلیه پایگاه های اورژانس لارستان و واحد های پشتیبانی از جمله اتوبوس آمبولانس و اورژانس هوایی شهید قائدی لارستان برای وقوع پس لرزه های احتمالی در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

خبر مرتبط
بارش گسترده برف و باران در روز عید/ هشدار برای 14 استان کشور

بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش‌های پارکنده روی می‌دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه ساعت ۳۳ دقیقه و ۴۵ ثانیه و در طول جغرافیایی: ۵۳.۴۶ (شرقی) و عرض جغرافیایی ۲۷.۸۲ (شمالی) و در عمق هشت کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

براساس این گزارش، این زلزله در هشت، ۳۹ کیلومتری محمله و ۴۳ کیلومتری بیرم روی داده است.

این زمین لرزه در ۲۱۹ کیلومتری شهر شیراز مرکز استان فارس و ۲۸۴ کیلومتری شهر بوشهر رخ داد.

خبر مرتبط
این استان کشور آماده باش شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: طی سه روز آینده شهروندان از تردد در محل‌های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف در حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها،فنس های فلزی و پهنه‌های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

شهرستان خنج در فاصله ۲۶۵ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.