انگلیس: وضعیت بشردوستانه در غزه بسیار وخیم است

گرچه کشور‌های غربی به ویژه آمریکا و انگلیس حامی اصلی رژیم صهیونیستی در نسل کشی فلسطینیان محسوب می‌شوند، اما شرایط بشردوستانه در غزه آنچنان اسفناک است که حتی حامیان این رژیم نیز اکنون لب به انتقاد گشوده اند. 

به گزارش الجزیره، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس امروز (دوشنبه) اعلام کرد وضعیت بشردوستانه در غزه بسیار وخیم است. 

وی خاطرنشان کرد: گرچه ما شاهد افزایش ورود کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه هستیم، اما این باریکه به کمک‌های بسیار بیشتری نیازمند است. از این رو، بحران انسانی در این باریکه همچنان وخیم است.

کامرون با اشاره به تلاش‌ها برای ارسال کمک‌ها به غزه از روش‌های دیگر، افزود: ما همچنان به تلاش‌های خود برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به این باریکه از راه هوایی و دریا ادامه می‌دهیم، اما دسترسی زمینی به غزه همچنان حیاتی است. 

این مقام ارشد انگلیسی با استقبال از قطعنامه‌ای که امروز در شورای امنیت برای استقرار آتش بس در غزه به تصویب رسید، گفت: ما اکنون باید روی چگونگی ترسیم مسیر از یک توافق آتش بس موقت بشردوستانه و تبدیل آن به یک صلح پایدار و بدون بازگشت به جنگ تمرکز کنیم. 

وی در پایان بار دیگر با حمایت از مواضع صهیونیست ها، تاکید کرد: این امر شامل این مسئله می‌شود که حماس دیگر اداره کننده غزه نباشد و دولت جدید فلسطینی تشکیل شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.