محدودیت بازدید شهروندان یزدی از محدوده بافت تاریخی

 ستاد خدمات سفر یزد شامگاه جمعه در اطلاعیه ای اعلام کرد: به استحضار شهروندان یزد می رساند طی شبهای اخیر، حضور پرشمار شهروندان یزدی در مسیرهای بافت قدیم، خصوصا معابر حد فاصل مسجد جامع و بافت تاریخی پیرامونی آن، موجب تراکم جمعیت و مسدود شدن برخی کوچه ها و ایجاد مشکل دسترسی مسافران به اقامتگاه‌ها شده است.

خبر مرتبط
گلنگ به جان بافت تاریخی ابرکوه!

درحالی‌که زخم تعرض به کوشک عزت‌آباد و یک خانه قاجاری در ابرکوه هنوز تازه است، از تخریب چند خانه دیگر در بافت تاریخی این شهر خبر می‌رسد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: برخی تجمعات شکل گرفته در ساعات پایانی شب، موجب ترافیک و مزاحمت برای میهمانان ساکن در اقامتگاه های بافت تاریخی شده است، لذا ️با هدف خدمت رسانی مطلوب تر به میهمانان، گردشگران و مسافران نوروزی و با عنایت به درخواست مکرر کسبه و معتمدان محلی، به موجب مصوبه ستاد خدمات سفر ، حضور و تردد افراد غیرمسافر و غیرساکن در محدوده مذکور، از ۱۰ لغایت ۱۵ فروردین ماه، با محدودیت مواجه خواهد شد.

در پایان این اطلاعیه آمده است: از شهروندان یزدی تقاضا داریم برای ارائه شایسته فرهنگ میهمان دوستی و میهمان نوازی و برای بهره مندی بهتر گردشگران نوروزی از ظرفیت های شهر تاریخی و میراث جهانی یزد، بازدید خود از مسیرهای تاریخی را به پس از تاریخ مذکور موکول کنند.

در پایان این اطلاعیه آمده است: عوامل نیروهای انتظامی مشارکت لازم را در راستای ارائه خدمت شایسته تر به میهمانان مبذول داشته و با حضور در محدوده اعلامی، بر اجرای مصوبه فوق نظارت خواهند کرد.

بافت تاریخی شهر یزد از سوی یونسکو ثبت جهانی شده و از مهمترین جاذبه های استان است که هرساله بازدیدکنندگان زیادی از آن دیدن می‌کنند.

 
  •  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.