آمار وحشتناک دیده‌ بان حقوق بشر درباره تلفات حمله به بیمارستان شفا

دیده‌ بان حقوق بشر اروپا مدیترانه در گزارشی اعلام کرد که برآوردهای اولیه نشان می‌دهد ارتش رژیم صهیونیستی بیش از یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی را در اطراف بیمارستان شفا در غزه تخریب کرده و آتش زده است.

این نهاد بین‌المللی در این گزارش افزوده است که حداقل ۲۲ بیمار در نتیجه محاصره بیمارستان شفا توسط نظامیان اسرائیلی و محروم شدن از درمان و مراقبت پزشکی جان خود را از دست داده و به شهادت رسیدند.

خبر مرتبط
افشاگری از عمق جنایت اسرائیل در مجتمع بیمارستانی شفا

اظهارات منابع بیمارستانی غزه عمق جنایات صهیونیست‌ها در تخریب کامل بیمارستان شفا در غزه را نشان می‌دهد.

در این گزارش آمده است که در جنایت و کشتار ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان شفا و مناطق مجاور آن حدود یک هزار و ۵۰۰ فلسطینی کشته، زخمی و مفقود شدند که نیمی از آنها زن و کودک بودند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

خبر مرتبط
ضرورت تحقیق بین‌المللی فوری درباره حوادث بیمارستان شفا

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اعلام کرده است که اتفاقات رخ داده درباره بیمارستان شفا نیازمند تحقیق بین المللی فوری است.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

خبر مرتبط
تخریب کامل مجتمع بیمارستانی الشفاء در غزه/ چند فلسطینی شهید و بازداشت شدند؟ +عکس

منابع خبری صبح امروز دوشنبه از عقب نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از اطراف مجتمع بیمارستان الشفاء در شهر غزه و شهادت و زخمی شدن صدها فلسطینی و تخریب کامل ساختمان های این مجتمع خبر دادند.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.